Nedeľa, 18 júl 2021
Po piatich rokoch nahrádza nemecká automobilka kompaktný model Astra novou, v poradí už šiestou generáciou, ktorá ponúka nový dizajn i techniku. Navyše je po prvý raz elektrifikovaná ako plug-in hybrid vo dvoch výkonnostných úrovniach.
Úplne nová piata generácia modelu Astra začala písať svoju históriu pred tridsiatimi rokmi, kedy nahradila obľúbený Kadett. Novou Astrou otvára teraz nemecký výrobca pod krídlami francúzskeho koncernu ďalšiu kapitolu, keď po prvý raz dostáva kompaktný model aj elektrický plug-in hybridný pohon.
Nová Astra ako plug-in hybrid ponúkne dve úrovne výkonu. Okrem nich aj verzie s mimoriadne úspornými benzínovými a naftovými motormi v spojení so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou so znížením trením.
Dizajn novej Astry má podobne ako pred ňou uvedené modely Mokka, Crossland či Glandland charakteristickú prednú masku Opel Vizor, ktorá je novou tvárou značky. Tú na prianie zákazníka môžu dopĺňať LED Matrix svetlomety Intelli-Lux ako má vlajková loď značky Insignia s 84 svetelnými prvkami v každom svetlomete. Zákazník si má možnosť na prianie aj dvojfarebnú povrchovú úpravu.
Nová Astra bude odteraz výhradne s päťdverovou karosériou. Celkovo je len o málo väčšia od predchodcu – na dĺžku o 4 mm, širšia je o 51 mm a rázvor má dlhší o 13 mm. Takže celkové rozmery sú: dĺžka 4374 mm, šírka 1860 mm a rázvor meria 2675 mm. Vďaka väčšiemu rázvoru je v kabíne viac miesta pre posádku a o 50 litrov je väčší aj batožinový priestor – má 422 litrov.
Veľkou zmenou prešiel aj interiér, ktorý má bohatú komfortnú i technologickú výbavu. Okrem toho namiesto klasických tlačidlových ovládačov má Astra teraz na ovládanie funkcií dotykové displeje, za príplatok aj head-up displej a kamerový systém.
Digitálny prístrojový štít a infotainment s uhlopriečkou až 10 palcov tvoria širokouhlý digitálny tzv. Pure Panel s intuitívnym ovládaním. Automatizované asistenčné systémy zaisťujú vyššiu bezpečnosť a pohodlie cestujúcich – to aj vďaka ergonomickým sedadlám s certifikátom AGR, na požiadanie čalúnené kožou a Alcantarou.
Nová Astra je postavená na platforme EMP, na akej stojí aj Peugeot 308, z ktorého portfólia pohonných jednotiek by mohla pochádzať aj motorizácia Astry. Mohlo by ísť o benzínový 1,2 litrový trojvalec s výkonmi 110 a 130 koní, 1,5 litrový turbodiesel s výkonom 150 koní a plug-in hybridné jednotky.
S 1,6 litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom by v kombinácii s elektromotorom systémový výkon pohonnej jednotky mohol mať 180 alebo 225 koní. Spájali by ich buď šesťstupňové manuálne prevodovky alebo osemstupňový automat.
Novú Astru si záujemcovia budú môcť objednávať už od začiatku augusta, dočkať by sa jej mali potom začiatkom budúceho roka.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel