Nový Opel Astra: Dizajn, dynamika a bez nadbytočných prvkov

Utorok, 12 október 2021

Opel predstavil prednedávnom v Rüsselsheime úplne novú Astru šiestej generácie. Zatiaľ ako päťdverový hatchback, neskôr ho bude nasledovať aj verzia kombi. Ide o novú éru kompaktného modelu s úplne novým dizajnom a aj elektrifikovanými pohonmi.

1-Opel-Astra

Od premiéry predchodcu Astry, modelu Kadett v roku 1991, nasledovalo po súčasnosť päť generácií tohto kompaktného a obľúbeného modelu, ktorý hlavne v Nemecku zvádzal boj s VW Golfom. Aj keď sa ho Astre nikdy nepodarilo pretromfnúť, vždy Astru inšpiroval.

O tom, že Astra mala v Európe i vo svete úspech svedčí to, že automobilka Opel predala doteraz z modelu Astra takmer 15 miliónov vozidiel. Teraz, o 30 rokov neskôr, je Astra ako kompaktný automobil nepomerne modernejší a technicky vysplejší ako kedykoľvek predtým.

Opel predstavuje novú Astru sloganom "narodil sa nový blesk" (A new blitz is born), čo však nemá nič spoločné s tým, že Opel sa lúči s technikou General Motors, kam patril pred pripojením sa k francúzskemu bývalému PSA a ktorý je dnes súčasťou koncernu Stellantis. A tak teraz nová Astra využíva najnovšiu architektúru EMP2 používanú modelmi Peugeot 308 alebo DS 4.

Nová u novej Astry je nielen technika, ale aj vzhľad a samotný dizajn. Znalci na ňom, teda na dizajne novej Astre vidia motívy štylistického smeru z niekdajšieho modelu Opel Manta. Nová Astra, podobne ako aktuálne modely značky, má prednú časť Opel Vízor s adaptívnymi svetlami Intelli-Lux Lux LED s motívom písmena L, ktoré nadväzujú na masku chladiča. Silueta Astry najmä v zadnej partii má dynamický tvar, ktorý zvýrazňujú aj nízke koncové svetlá a dominantný nápis Astra.

Z pohľadu rozmerov sa nová Astra až tak nezmenila. Od doterajšieho modelu je len o 4 mm dlhšia – na dĺžku meria 4374 mm. Široká je 1860 mm (+ 51 mm) a na výšku má 1470 mm (– 15 mm). Rázvor náprav je 2675 mm (+ 13 mm), práve toľko ako má Peugeot 308 a DS 4.

Pohonné jednotky zodpovedajú tým, čo používa Peugeot 308. Takže motorizácia novej Astry začína s benzínovým trojvalcovom 1,2 Turbo s výkonmi verzií 81 kW/110 k a 96 kW/130 k. Na naftu je motor 1,5 CDTI s výkonom 96 kW/130 k. K nim výrobca priraďuje šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo šesťstupňový automat.

Konvenčné pohonné jednotky dopĺňajú dva plug-in hybridy, a to po prvý raz v histórii automobilky Opel. Tie kombinujú preplňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litra s elektromotorom. Verzia číslo jedna má kombinovaný výkon 132 kW/180 k, číslo dva zasa 165 kW/224 k. Elektromotor dodá 81 kW, pre ktorý energiu berie z batérie s kapacitou 12,4 kWh. To vystačí Astre na prejdenie vzdialenosti približne 60 km.

V zálohe do budúcnosti je ešte čisto elektrická verzia Astra-e, ktorá je súčasťou plánu elektrifikácie značky Opel. Ďalším plánom automobilka je vyrábať do roku 2028 len elektromobily.

Nový Opel Astra je zosobnením dizajnu značky. Je dynamický, zbavený nadbytočných prvkov a s novou tvárou značky Opel Vizor. Šiesta generácia štartuje tento rok ako športový päťdverový model s nízkou siluetou a zároveň ponúkne ešte viac priestoru než jeho predchodca. Nová Astra bola navrhnutá a vyvinutá v sídle spoločnosti Opel v Rüsselsheime, kde sa túto jeseň začne aj vyrábať.

1-Opel-Astra 2-Opel-Astra 3-Opel-Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Komentáre
Pridal v utorok 12 októbra 2021 o 15:11
Pridal v utorok 12 októbra 2021 o 15:13
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.