Sobota, 03 február 2024
Značka MINI rozširuje svoje porfólio o nový elektrický model Mini Aceman, ktorý sa už onedlho predstaví verejnosti. Ide o model výlučne s elektrickým pohonom, ktorý zaujme pozíciu medzi modelmi Mini Cooper a Mini Contryman. Model pre päť pasažierov dostal štvoro dverí a veľké zadné dvere batožinového priestoru.
Britská automobilka MINI rozširuje svoju ponuku novým modelom Aceman s výlučne s elektrickým pohonom o nový model. Záujem o nový Aceman budú mať zrejme zákazníci, ktorí chcú mať v garáži crossover menší ako je súčasný Mini Contryman, zároveň auto ideálne na jazdenie v meste.
Nový Aceman sa verejnosti po prvý raz predstaví už o pár mesiacov. Model s čisto elektrickým pohonom rozšíri tak ponuku o nový atraktívny model. Vďaka silnej dynamike jazdy a svojim proporciám vytvára tak Aceman nový koncept vozidla. Ešte predtým však musí dokončiť náročné testy pri extrémne vysokých teplotách na piesočnatých púštnych cestách.
Mini Aceman s dĺžkou 4075 mm, šírkou 1754 mm a výškou 1495 mm sa zaraďuje medzi modely Mini Cooper a Mini Countryman. Tretí samostatný model z novej rodiny MINI s čisto elektrickým pohonom dostal štvoricu bočných dverí a vzadu veľké veko batožinového priestoru. Do jeho interiéru sa zmestí päť pasažierov.
Po úspešných testoch na polárnom kruhu dokončujú s nových modelom Aceman posledné testovanie v púšti, kde je vystavený silnému slnečnému svetlu a horúčave.
Okrem klasického preverovania, akým je dynamika a komfort jazdy, sa testovací tím zameriava na náročné komponenty elektrického vozidla v púštnom piesku pri teplote až 50 °C. Tu sa preveruje tiež klimatizácia, nabíjanie a chladenie batérie.
Nový Aceman príde na trh len s plne elektrickým pohonom a s batériou s kapacitou 54,2 kWh. Ponúkne vysoký komfort a všestrannosť. Dizajn novo vyvinutého modelu ladí so základným princípom značky.
Mini Aceman poskytne posádke dostatok vnútorného priestoru pri čo najmenších vonkajších rozmeroch, agilné jazdné vlastnosti a úspornú jazdu, a to vďaka dvojpriestorovému dizajnu s krátkymi prevismi, čím vznikol maximálny priestor pre piatich cestujúcich a batožinu.
Autor: J. GoldbergerFoto: MINI