Štvrtok, 19 november 2015
Mercedes-Benz inovoval svoj model SUV GL, ktorý sa po facelifte bude označovať ako GLS. Výrazne modernizovaný model GLS sa na Slovensko začne dodávať v marci budúceho roka.
Model GLS ponúkne sedem miest na sedenie, zlepšenú hospodárnosť, šesť jazdných programov Dynamic Select , najnovšiu verziu systému vzduchového pruženia Airmatic so zdokonaleným systémom tlmenia ADS, deväťstupňový automat 9G-Tronic, na prianie s redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu, najmodernejšie asistenčné systémy a najaktuálnejšiu generáciu telematiky s prístupom na internet. To je v skratke vymenovanie noviniek na modeli GLS.
Zvonku sú na novinke s rozmermi 5130/1934/1850 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 3075 mm už na prvý pohľad viditeľné zmeny – modernizovaná predná i zadná časť karosérie. V interiéri nová je to prístrojová doska s čiastočne integrovaným multimediálnym displejom s osempalcovou uhlopriečkou, nový multifunkčný trojramenný volant, zmenená stredová konzola, nové farby výbavy a dekoračných prvkov a rad ďalších inovácií.
Nový GLS poskytuje navyše rozsiahle možnosti individualizácie. Úžitkovú hodnotu zvyšuje v tejto triede výnimočne veľký batožinový priestor s objemom 680 až 2300 litrov a maximálnou dĺžkou 2124 mm. Nové GLS sa môže zaťažiť až 815 kilogramami prevážaných batožín.
Už v základe sú nového GLS samozrejmosťou kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním, adaptívne tlmiče, automatická dvojzónová klimatizácia, tempomat, elektricky ovládané strešné okno a veko batožinového priestoru, dažďový senzor, sedem airbagov a ďalšie prvky výbavy.
Hnacie agregáty modelov GLS ponúkajú oproti predchodcovi vyššie jazdné výkony a aj nižšiu spotrebu. Model GLS 500 4Matic má 455 koní a 700 Nm, GLS 400 4Matic má 333 koní, 480 Nm a spotrebu 8,9 l/100 km. Najslabší turbodiesel je GLS 350 4Matic (258 k, 620 Nm).
Najvýkonnejší je AMG GLS 63 4Matic s 585 koňovým motorom a 760 Nm. Má špeciálne upravený podvozok, prepracovanú prevodovku AMG Speedshift Plus 7G-Tronic s programami AMG Dynamic Select a pohonom všetkých kolies AMG Performance s dôrazom na pohon zadnej nápravy.
Autor: J. GoldbergerFoto: Mercedes-Benz