Štvrtok, 31 december 2020
Japonská automobilka Isuzu, tradičný výrobca nákladných automobilov, prichádza na európsky trh s pick-upom D-Max novej generácie. Podľa tvorcov nového D-Maxu siedmej (tretej ?) generácie ide o osobné auto z dielne výrobcu nákladných automobilov.
Nová generácia pick-upu D-Max je podľa japonského výrobcu kompletne nový model prepracovaný opticky i technicky a predstavuje alternatívu blízku k SUV. D-Max však neskrýva ani fakt, že je to pracant súci na každé použitie a do každého terénu. Predurčuje ho na to jeho robustnosť i flexibilita. Poslúži tak remeselníkom, ako aj živnostníkom, ale ja lesným robotníkov, tiež sa dá s ním ísť aj do divadla.
Automobilka Isuzu si nový D-Max považuje. Vraví, že investovala doň viac ako štyri milióny kilometrov a šesť rokov vývoja, a vytvorila tak najpokročilejšie a najmodernejšie vozidlo, aké kedy Isuzu vyrobilo. Nový D-Max sa už nejaký čas vyrába v Thajsku, odkiaľ sa teraz chystá vyraziť na cestu do Európy. A tak ho môžeme privítať aj v našej krajine.
Nový D-Max sa predstavuje s novým moderným dizajnom masky chladiča a nad ním výrazným nápisom Isuzu. S tým kontrastujú zadné koncové svetlá, ktoré akoby zaspali dobu. Tak ako súčasná generácia, aj nový D-Max ponúka tri varianty karosérie: dvojdverové vyhotovenie Single Cub, ktoré dopĺňa predĺžená verzia Space Cub a štvordverový variant Double Cub. Štandardom sú varianty výbavy L, LS, LSE a pribudol špičkový V-Cross.
Dĺžka nového pick-upu sa v závislosti od počtu dverí verzie pohybuje od 5230 mm do 5285 mm pri rovnakej dĺžke rázvoru náprav 3125 mm pre všetky verzie.
Nový Isuzu D-Max preukázal pri uvedení na trh vysoký bezpečnostný štandard v nárazovom teste Euro NCAP, keď získal najvyššie ohodnotenie piatimi hviezdičkami.
Nový D-Max sa spolieha na prepracovaný turbodúchadlom preplňovaný vznetový štvorvalec s objemom 1,9 litra. Vylepšený nový motor má výkon 150 koní (110 kW) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm, čo je o 10 kW a 10 Nm menej ako má súčasná pohonná jednotka a čo pravdepodobne súvisí s prispôsobením sa európskym emisným nomám.
V Isuzu zapracovali aj na vylepšení jazdnej stability a ovládateľnosti vozidla vďaka prepracovaným nápravám a riadeniu, a na účinnejších brzdách použitím väčších brzdových kotúčov.
Tieto výkony umožňujú pick-upu uviesť užitočný náklad do 1,1 tony a ťahať príves do hmotnosti 3,5 tony. Čerešničkou je brodivosť do 800 milimetrov, elektricky ovládaná uzávierka diferenciálu pre lepšiu priechodnosť v teréne a v interiéri vyhrievané sedadlá a parkovací asistent vzadu.
Pick-up D-Max ponúka nové technológie a funkcie konektivity pre väčší zážitok z jazdy. Vodičovi slúži najmodernejší informačný a zábavný systém a multiinformačný displej.
Autor: J. GoldbergerFoto: Isuzu