Štvrtok, 11 august 2011
Hyundai zverejnil prvý snímok modelu nižšej strednej triedy i30. Svetovú premiéru bude mať hatchback nižšej strednej triedy na autosalóne vo Frankfurte v septembri tohto roka. Nový i30 nahradí aktuálny model po necelých piatich rokoch, keďže model prvej generácie mal premiéru v marci roku 2007.
Nový Hyundai i30 navrhli a skonštruovali v technickom a vývojovom centre Hyundai Motor Europe v nemeckom Rüsselsheime. Navrhnutý je v novom dizajnovom štýle nazvanom "fluidic sculpture", ktorý je novým DNA aktuálneho dizajnu značky. S týmito dizajnovými prvkami sa predstavil už na ženevskom autosalóne v roku 2009 koncept Hyundai ix-onic.
Od tohto času sa výrazové prostriedky dizajnu "fluidic sculpture" používajú na všetkých nových modeloch značky Hyundai predávaných v Európe. Nová generácia modelu i30 sa dá okamžite identifikovať aj vďaka charakteristickej tvári modelov Hyundai – šesťuholníkovej maske chladiča.
Na novom modeli i30 zaujmú na prvý pohľad ďaleko do bokov zasahujúce predné svetlomety, ktoré ho zásadne odlišujú od predchádzajúceho modelu, podobne ako celá predná časť. Úplne iná je aj bočná silueta. Nový tvar má aj štíhlejší zadný C-stĺpik, vrátane tretieho bočného okna. Šesťuholníková maska chladiča je typická pre Hyundai a spolu s prednými svetlometmi dodáva vozidlu výraznú osobitosť a výraz luxusu.
"Pri návrhu novej generácie modelu i30 sme využili výrazné, plynúce línie na vymodelovanie automobilu, ktorý vyzerá atleticky lebo vyjadruje konštantný pohyb aj keď stojí v pokoji. Ako možno vidieť z prvého obrázku, snažili sme sa novému i30 dodať výrazný postoj, vyjadrujúci sebavedomie športovými charakteristikami a dynamickými proporciami. V tomto smere sa nový model výrazne približuje k nedávno predstavenému modelu i40 a my chceme aby na týchto dvoch modeloch ľudia ihneď rozoznali DNA dizajnu značky Hyundai," povedal Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor Europe.
"Očakávame, že nová generácia modelu i30 zohrá výraznú rolu pri posilňovaní imidžu našej značky v Európe a posilní pozíciu tohto modelového radu ako nášho bestselleru v Európe. Veríme že so zavedením nového dynamického modelu pribudne aj pojem "emocionálna príťažlivosť a štýl," – vyslovil očakávanie Allan Rushforth, senior viceprezident a COO Hyundai Motor Europe.
Nový model by sa k zákazníkom mal dostať v budúcom roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai