Nedeľa, 02 február 2014
Hyundai predstavil vo svetovej premiére na autosalóne v americkom Detroite svoju novú vlajkovú loď Genesis sedan. Nová limuzína je podľa automobilky kombináciou nového "fluidného dizajnu", nových technológií a luxusu. Novým je systém pohonu všetkých kolies, systém HTRAC, ktorý zlepšuje jazdnú dynamiku, trakciu a bezpečnosť jazdy.
Nový Genesis navrhli a skonštruovali vo výskumnom a vývojovom centre značky Hyundai v meste Namyang v Kórei. V modelovom rade Genesis má premiéru nový systém stáleho pohonu všetkých kolies HTRAC a nová viacprvková zadná náprava. Spolu s takmer rovnomerným rozdelením hmotnosti na nápravy (52:48) systém HTRAC výrazne zlepšuje trakciu a stabilitu vozidla.
Nová vlajková loď kórejskej automobilky je dlhá 4990 milimetrov a jej rázvore náprav narástol oproti predchodcovi o takmer sedem a pol centimetrov na 3010 milimetrov. Nový Genesis je prvým modelom Hyundai s úplne novým tzv.fluidným dizajnom, ktorého prvky sa budú postupne objavovať aj na ďalších nových nodeloch kórejskej značky.
Nový Genesis ponúkne svojim zákazníkom širokú škálu najmodernejších asistenčných systémov, napríklad systém na monitorovanie mŕtveho uhla vo vonkajších spätných zrkadlách v kombinácii s integrovaným Head-up displejom, ďalej asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu, funkciu automatického núdzového brzdenia a adaptívny radarový tempomat. Súčasťou štandardného vybavenia je aj bezdotykové otváranie veka batožinového priestoru a senzor úrovne CO2 v kabíne.
Hyundai ráta pre nový Genesis so štyrmi benzínovými pohonnými agregátmi, z ktorých najmä dva najvýkonnejšie ponúknu impozantné výkony. Vrcholom je vidlicový osemvalec s objemom 5038 cm³. Má najvyšší výkon 426 koní (313 kW), krútiaci moment 519 Nm a "stovku" dokáže pokoriť za 5,4 sekundy. Ani menší vidlicový šesťvalec 3,8 V6 s výkonom 315 koní však svojmu pánovi hanbu neurobí. Aj dve ďalšie pohonné jednotky sú vidlicové šesťvalce, majú však objem len 3,0 (257 k) a 3,3 (286 k) litra. Všetky agregáty sa kombinujú s osemstupňovými automatickými prevodovkami.
Nový Genesis sedan bude na trhu tak s pohonom kolies zadnej nápravy, ako aj s pohonom všetkých kolies. S pohonom 4x4 to bude s novým systémom HTRAC, ktorý inteligentne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy, pričom pomer sa môže meniť od 40:60 až po 10:90 v prospech zadných kolies. Pri bežnom jazdnom režime je pohon smerovaný výlučne na zadnú nápravu.
Doterajšia generácia Genesisu zaznamenala významný úspech na jej hlavných trhoch v USA a Kórei. Nový Hyundai Genesis sa bude predávať aj v Európe, aby tak demonštroval svoju technologickú vyspelosť a posilnil dôveru zákazníkov v značku Hyundai aj v tejto časti sveta. Podľa neoficiálnych správ by sa predaj v Európe mal začať už v druhom štvrťroku tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai