Nový Ford Focus: premiéra v Detroite

Štvrtok, 21 január 2010

Na práve prebiehajúcom autosalóne v americkom Detroite má svetovú predpremiéru Ford Focus budúcej generácie. Ford ho predstavuje ako globálny model, ktorý ponúkne zákazníkom viac dostupných technológií a prvkov ako nikdy doteraz v tomto segmente, výnimočné spracovanie, nízku spotrebu a nový Ford Focus má jazdiť ešte lepšie ako súčasný model. V Detroite sa predstavuje Focus ako päťdverový hatchback určený pre Európu a štvordverový sedan, s ktorým sa ráta predovšetkým pre USA a ázijské trhy.

Ford Focus
Nový Focus je jedným z modelov postavených na novej platforme pre segment C

Focusom novej generácie chce Ford zaútočiť nielen na európsky trh, ale na väčšinu svetových trhov. Už samotný vývoj, ktorý prebiehal v Nemecku, bol tak zameraný. Novinka by mala obohatiť najprv americký trh koncom tohto roka, európsky začiatkom roka 2011 a potom zvyšok sveta. Ako globálny model by mal mať väčšinu dielov zhodných, či už pôjde o model pre Európu, USA alebo pre Áziu. Navyše – s novou platformou, na ktorej je postavený aj nový Focus, mieni Ford vyrábať do roku 2012 viac ako dva milióny automobilov ročne.

Nový Focus bude najdôležitejším modelom Fordu v segmente C. Má ponúknuť také technológie, rozsah výbavy a kvalitu spracovania, aké sa vraj v segmente C vôbec nevyskytujú. Ford predpokladá, že ročný objem výroby vozidiel v tomto segmente sa v porovnaní s rokom 2008, v ktorom sa vyrobilo približne jeden milión kusov, do roku 2012 zdvojnásobí na viac ako dva milióny. Nový globálny Focus sa má predávať až v 122 krajinách na celom svete. Automobily postavené na novej platforme pre segment C sa budú vyrábať v USA, Nemecku, Španielsku, Rusku a Číne, neskôr aj v ďalších krajinách sveta. Predávať sa bude až v 122 krajinách celého sveta.

Nový Focus bude jedným z 10 modelov postavených na novej platforme Fordu pre segment C, ktorých objem predaja má do roku 2012 dosiahnuť spomínanú výšku 2 miliónov kusov ročne. Ako prvé z tejto kolekcie by sa mali v Európe v druhej polovici roku 2010 objaviť nové modely Ford C-MAX a Ford Grand C-MAX, ktoré mali premiéru na frankfurtskom autosalóne v septembri minulého roku.

V materiáloch Fordu o novom Focuse sa naďalej hovorí o kinetickom dizajne aplikovanom aj na posledných modeloch Fiesta a Ka. Kinetický dizajn podľa Forda je súbor expresívnych dizajnových prostriedkov, ktoré vyjadrujú "energiu v pohybe" a odovzdávajú zákazníkovi jasný odkaz o dynamických jazdných vlastnostiach vozidla.

Prvky kinetického dizajnu možno aplikovať v interiéri aj na zovňajšku vozidla tak, aby sa charakteristické črty značky konzistentne odrážali na celom vozidle.

Ford Focus
Maska chladiča s veľkým lichobežníkovým otvorom spolu s postrannými nasávacími otvormi v prednom nárazníku sú novými prvkami nového Fordu Focus

Na fotografiách pôsobí nový Focus, najmä jeho predná časť, až extravagantne. Možno je toto riešenie efektné pre predsériový model, ale skutočný, ktorý pôjde do výroby, môže byť zmenený. Ale aj keby sa na finálnej podobe nič nezmenilo, zostane nový Focus vyváženým automobilom s charakterom značky Ford. Inak – priestranná kabína svojim charakteristickým oblúkom je odkazom na posledné dve generácie, pričom vysoké bočné pontóny opticky znižujú prelisy nad prahom dverí a v úrovni kľučiek. Novým a celkom efektným je dizajnové riešenie v oblasti C-stĺpika – stĺpika samotného i koncových svetiel.

Štúdia vystavovaná v Detroite by mala mať pod kapotou benzínový preplňovaný motor 2,0 SCTi s priamym vstrekovaním a dvojspojkovou prevodovkou. Druhou benzínovou pohonnou jednotkou má byť obdobný motor, ale s objemom 1,6 litra. Na nafte by si mali pochutnávať modernizované turbodiesely 1,6 a 2,0 TDCi. Aj nový Focus si bude v duchu tradícií zakladať na špičkovom podvozku (obe nápravy uložené na pomocných rámoch, zadná náprava viacprvková) a jemu zodpovedajúcich jazdných vlastnostiach.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.