Sobota, 03 február 2024
Renault ďalej vylepšuje dojazd svojho elektrického úžitkového modelu Master E-Tech, čo v novom ponímaní stredne veľkej dodávky znamená predĺženie elektrického dojazdu na jedno nabitie 460 kilometrov.
S dojazdom 460 kilometrov sa nový plne elektrický Master E-Tech stal podľa Renaultu novým benchmarkom pre elektrické dodávky v Európe. Výkon je možný vďaka aerodynamicky vyladenej karosérii Aerovan, a novej plne optimalizovanej platforme, čo umožňuje znížiť spotrebu elektrickej energie o viac ako 27 % v porovnaní so súčasnou generáciou.
V inovovanom modeli Master si Renault zvolil dve batérie optimalizované z hľadiska kapacity, veľkosti a hmotnosti v kombinácii s úpravou aerodynamiky vozidla.
Nový model teraz používa batérie s kapacitou 40 kWh a 87 kWh. Integrované sú do jedného priestoru, aby zohľadňovali potreby zákazníkov v mestách a na predmestiach a zároveň zachovávali užitočné zaťaženie vozidla.
Vďaka koncepcii Aerovan má vozidlo najlepšiu účinnosť vo svojej kategórii bez ohľadu na použitú energiu. Jeho SCx sa znížilo o viac ako 20 %, čím sa zaradilo na špičku vo svojom segmente.
Plne elektrický Renault Master E-Tech vyvíjali v aerodynamickom tuneli, takže ako jeho silueta, tak aj každý jeden diel boli prepracované do najmenších detailov.
Nový elektrický Renault Master E-Tech má užitočné zaťaženie 1625 kg a ťažnú silu 2,5 tony. Vodičovi pritom postačuje vodičský preukaz skupiny B.
Spotreba paliva je na úrovni 21 kWh/100 km (WLTP) pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. Nabíjanie doma z Wallboxu z 10% na 100 % pomocou 22 kW AC trvá menej ako štyri hodiny.
Nový elektrický Renault Master E-Tech ponúka alternatívy motora s výkonom 96 alebo 105 kW, z ktorých každý vyvinie krútiaci moment 300 Nm. S batériou s kapacitou 87 kWh dojazd až 460 km (podľa WLTP).
Elektrický Renault Master E-Tech je zatiaľ jediným francúzskym úžitkovým vozidlom vo svojej kategórii, ktorý sa vyrába s tromi zdrojmi pohonu – so spaľovacím motorom, elektrickým a vodíkovým pohonom. Všetky sa montujú na jedinej výrobnej linke v závode Batilly.
Do predaja sa nový Renault Master E-Tech dostane na jar v roku 2024.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault