Nový elektrický Renault Master prejde 460 km

Sobota, 03 február 2024

Renault ďalej vylepšuje dojazd svojho elektrického úžitkového modelu Master E-Tech, čo v novom ponímaní stredne veľkej dodávky znamená predĺženie elektrického dojazdu na jedno nabitie 460 kilometrov.

1-renault-master

S dojazdom 460 kilometrov sa nový plne elektrický Master E-Tech stal podľa Renaultu novým benchmarkom pre elektrické dodávky v Európe. Výkon je možný vďaka aerodynamicky vyladenej karosérii Aerovan, a novej plne optimalizovanej platforme, čo umožňuje znížiť spotrebu elektrickej energie o viac ako 27 % v porovnaní so súčasnou generáciou.

V inovovanom modeli Master si Renault zvolil dve batérie optimalizované z hľadiska kapacity, veľkosti a hmotnosti v kombinácii s úpravou aerodynamiky vozidla.

Nový model teraz používa batérie s kapacitou 40 kWh a 87 kWh. Integrované sú do jedného priestoru, aby zohľadňovali potreby zákazníkov v mestách a na predmestiach a zároveň zachovávali užitočné zaťaženie vozidla.

Vďaka koncepcii Aerovan má vozidlo najlepšiu účinnosť vo svojej kategórii bez ohľadu na použitú energiu. Jeho SCx sa znížilo o viac ako 20 %, čím sa zaradilo na špičku vo svojom segmente.

Plne elektrický Renault Master E-Tech vyvíjali v aerodynamickom tuneli, takže ako jeho silueta, tak aj každý jeden diel boli prepracované do najmenších detailov.

Nový elektrický Renault Master E-Tech má užitočné zaťaženie 1625 kg a ťažnú silu 2,5 tony. Vodičovi pritom postačuje vodičský preukaz skupiny B.

Spotreba paliva je na úrovni 21 kWh/100 km (WLTP) pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. Nabíjanie doma z Wallboxu z 10% na 100 % pomocou 22 kW AC trvá menej ako štyri hodiny.

Nový elektrický Renault Master E-Tech ponúka alternatívy motora s výkonom 96 alebo 105 kW, z ktorých každý vyvinie krútiaci moment 300 Nm. S batériou s kapacitou 87 kWh dojazd až 460 km (podľa WLTP).

Elektrický Renault Master E-Tech je zatiaľ jediným francúzskym úžitkovým vozidlom vo svojej kategórii, ktorý sa vyrába s tromi zdrojmi pohonu – so spaľovacím motorom, elektrickým a vodíkovým pohonom. Všetky sa montujú na jedinej výrobnej linke v závode Batilly.

Do predaja sa nový Renault Master E-Tech dostane na jar v roku 2024.

1-renault-master 2-renault-master 3-renault-master
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.