Utorok, 01 jún 2010
Citroën ďalej modernizuje, tentoraz model nižšej strednej triedy C4, ktorý je na scéne od roku 2004 ako troj- a päťdverový hatchback i štvordverový sedan. Zásadnej modernizácie sa dočkal v roku 2008 a teraz Citroën ohlásil celkom nový model, ktorý bude mať premiéru na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži. Už teraz však francúzska automobilka pustila do sveta prvé informácie a fotografie.
Novinka Citroënu má menej triezve a dynamické tvary a využíva niektoré dizajnové prvky z modelov C3 i C5, medzi ktoré zapadá aj svojou veľkosťou a čiastočne aj štýlom. C4 dostal v duchu značky najnovšie technológie, ktoré boli k dispozícii. Nový model bude využívať inovatívne technológie z oblasti bezpečnosti a komfortu. Aj interiér bude konvenčnejší bez pevného stredu volantu i digitálneho prístrojového štítu. Nahradiť ho majú klasické "budíky" v kombinácii s LCD displejom a stredový panel bude mierne natočený na vodiča.
K známym technológiám, ako sú robotizovaná manuálna prevodovka, pomoc pri rozjazde do kopca, AFIL (výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu) a natáčacie bi-xenónové svetlomety pribudli novému C4 aj prvky ako systém stráženia mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, zásuvka na 230 V, predné sedadlá s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky, predné sedadlá s masážnou funkciou, audiosystém s priestorovým zvukom a iné.
Rozmery nového Citroënu C4 zostali kompaktné. Dĺžka je 433 cm (nárast + 5 cm), šírka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Vnútorný priestor a vstup do vozidla sa upravili v prospech väčšieho priestoru nad hlavami. Veľkosťou zaujme batožinový priestor, s objemom 408 litrov je najväčší vo svojej kategórii. Je dobre prístupný a rovnako dobre aj využiteľný. Z pohľadu využiteľnosti (pravidelný tvar, nízka nakladacia hrana) predstavuje jedno z najlepších riešení.
Spočiatku ponúkne C4 tri naftové a tri benzínové jednotky. Základom bude benzínový 1,4 VTi s výkonom 95 koní. Ďalším má byť 1,6 VTi/120 k a najvýkonnejším preplňovaný 1,6 HTP/ 155 k schopný ísť až 214 km/h. Dva predchádzajúce budú spojené s 5stupňovým manuálom (výkonnejší z nich aj 4stupňový automat), posledný bude mať 6stupňový manuál a spotrebu len 6,3 l/100 km. Najslabší turbodiesel 1,6 HDi 90 vynikne spotrebou 4,2 l/100 km. Úspornejšia verzia e-Hdi bude mať "šesťkvalt", systém Stop and Start, spotrebu 3,8 litra a emisie CO2 len 99 g/km. Posledným bude dvojliter HDi 150 (spotreba 5,9 l/100 km).
Novinka Citroën C4 sa bude vyrábať vo Francúzsku v meste Mulhouse a portfólio značky posilní pred koncom tohto roka. Do začiatku predaja absolvuje viac ako 2 milióny testovacích kilometrov, čo by malo stačiť na zabezpečenie optimálnej spoľahlivosti.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën