Nový Citroën C4: konvenčnejší a dynamickejší

Utorok, 01 jún 2010

Citroën ďalej modernizuje, tentoraz model nižšej strednej triedy C4, ktorý je na scéne od roku 2004 ako troj- a päťdverový hatchback i štvordverový sedan. Zásadnej modernizácie sa dočkal v roku 2008 a teraz Citroën ohlásil celkom nový model, ktorý bude mať premiéru na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži. Už teraz však francúzska automobilka pustila do sveta prvé informácie a fotografie.

Citroën C4
Nový Citroën C4 využíva niektoré dizajnové prvky väčšieho brata C5

Novinka Citroënu má menej triezve a dynamické tvary a využíva niektoré dizajnové prvky z modelov C3 i C5, medzi ktoré zapadá aj svojou veľkosťou a čiastočne aj štýlom. C4 dostal v duchu značky najnovšie technológie, ktoré boli k dispozícii. Nový model bude využívať inovatívne technológie z oblasti bezpečnosti a komfortu. Aj interiér bude konvenčnejší bez pevného stredu volantu i digitálneho prístrojového štítu. Nahradiť ho majú klasické "budíky" v kombinácii s LCD displejom a stredový panel bude mierne natočený na vodiča.

K známym technológiám, ako sú robotizovaná manuálna prevodovka, pomoc pri rozjazde do kopca, AFIL (výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu) a natáčacie bi-xenónové svetlomety pribudli novému C4 aj prvky ako systém stráženia mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, zásuvka na 230 V, predné sedadlá s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky, predné sedadlá s masážnou funkciou, audiosystém s priestorovým zvukom a iné.

Rozmery nového Citroënu C4 zostali kompaktné. Dĺžka je 433 cm (nárast + 5 cm), šírka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Vnútorný priestor a vstup do vozidla sa upravili v prospech väčšieho priestoru nad hlavami. Veľkosťou zaujme batožinový priestor, s objemom 408 litrov je najväčší vo svojej kategórii. Je dobre prístupný a rovnako dobre aj využiteľný. Z pohľadu využiteľnosti (pravidelný tvar, nízka nakladacia hrana) predstavuje jedno z najlepších riešení.

Citroën C4
C4 narástol v každom smere. Batožinový priestor má objem 408 litrov.

Spočiatku ponúkne C4 tri naftové a tri benzínové jednotky. Základom bude benzínový 1,4 VTi s výkonom 95 koní. Ďalším má byť 1,6 VTi/120 k a najvýkonnejším preplňovaný 1,6 HTP/ 155 k schopný ísť až 214 km/h. Dva predchádzajúce budú spojené s 5stupňovým manuálom (výkonnejší z nich aj 4stupňový automat), posledný bude mať 6stupňový manuál a spotrebu len 6,3 l/100 km. Najslabší turbodiesel 1,6 HDi 90 vynikne spotrebou 4,2 l/100 km. Úspornejšia verzia e-Hdi bude mať "šesťkvalt", systém Stop and Start, spotrebu 3,8 litra a emisie CO2 len 99 g/km. Posledným bude dvojliter HDi 150 (spotreba 5,9 l/100 km).

Novinka Citroën C4 sa bude vyrábať vo Francúzsku v meste Mulhouse a portfólio značky posilní pred koncom tohto roka. Do začiatku predaja absolvuje viac ako 2 milióny testovacích kilometrov, čo by malo stačiť na zabezpečenie optimálnej spoľahlivosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5