Streda, 01 júl 2009
Citroën C3 má svojho nástupcu. Prichádza s ambicióznym cieľom nahradiť predchodcu, ktorý svoju úspešnú predajnú púť odštartoval v roku 2001 a za osem rokov, čo sa predáva, sa ho predalo dva milióny exemplárov. Citroën si kladie za cieľ dosiahnuť s novým modelom ešte väčší trhový úspech a pokúsi sa ním osloviť tak firemnú klientelu, ako aj zákazníkov z radov bežných motoristov.
Do predaja sa nový Citroën C3 dostane začiatkom novembra 2009, predstavený však bude už o voľačo skôr na frankfurtskom autosalóne. Nový model je priamym pokračovateľom existujúceho modelu, Citroën ho však vo svojej hierarchii kladie vyššie. Má byť iný ako to, čo sa v tejto triede malých automobilov ponúka. Nemá to byť automobil, ktorý na zákazníka pôsobí predovšetkým cenou. O novom Citroëne C3 nám veľa napovie už to, ako vyzerá a ako sa odlišuje od svojho predchodcu. Má určite najväčšie čelné sklo v triede, a o to menšiu strechu. Narástol do dĺžky o 8 cm (má 394 cm), do šírky o 4 cm (na 171 cm), vysoký je 151 cm a zväčšil sa aj rázvor náprav o 8 cm na 254 cm.Cieľom jeho tvorcov bolo zobrať to najlepšie z aktuálneho modelu C3 a posunúť to všetko vyššie. Aj preto má nový C3 všetky predpoklady na úspech: zaujímavý štýl karosérie, vysokú mieru kvality dielenského spracovania, inteligentnú architektúru s enormným vnútorným priestorom, no pritom si zachováva kompaktné rozmery. K tomu sa pridružuje pohodlie na palube a výrazné jazdné vlastnosti tak v meste ako aj mimo neho. Výkony na vrchole segmentu robia z modelu C3 automobil, ktorý sa bez problémov môže zhostiť úlohy prvého auta v rodine, ale ktorý je vhodný aj pre flotilový trh.
Nový C3 používa materiály špičkovej kvality, napríklad palubnú dosku z mäkkých plastov, priečne linky so zamatovou šedou alebo hliníkovou povrchovou úpravou a chrómovými doplnkami. V ponuke bude aj úroveň vyhotovenia s obzvlášť prémiovou kvalitou. Každý detail by mal ilustrovať remeselnú zručnosť a dôraz na dokonalé spracovanie všetkých dielcov.
Citroën C3 má podľa výrobcu patriť medzi najkompaktnejšie automobily vo svojom segmente. S dĺžkou 3,94 m, šírkou 1,71 m a polomerom otáčania 10,2 m perfektne vyhovuje potrebám premávky v meste. Vďaka redukcii hmôt a prepracovanej aerodynamike (Cx=0,30) sa novému modelu C3 podarilo znížiť spotrebu a emisie CO2. Už od spustenia predaja bude v ponuke motor HDi 90 FAP, ktorý vypustí iba 99 g CO2 na kilometer jazdy.
Nový C3 okrem toho, že má na palube audiosystém RD4 mp3, USB Box (konektor USB + jack, plná kompatibilita s iPod-om, súpravu na telefonovanie s voľnými rukami pomocou technológie Bluetooth®) a navigáciu MyWay, ponúka pasažierom naozajstný zážitok z koncertnej siene, ktorý sprostredkuje Hifi System®. Má vysoký hudobný výkon, ale osloví aj mimoriadne konkurencieschopnou cenou.
Zníženie spotreby pohonných látok sa ešte viac prejaví v roku 2011, kedy C3 dostane nové pohonné jednotky so systémom stop-start druhej generácie. V spolupráci s 5- a 6stupňovými manuálnymi prevodovkami budú produkovať len 95 a 90 g CO2 na kilometer jazdy. Ponuku benzínových motorov obohatia aj nové 3valcové motory, ktoré budú vypúšťať menej ako 100 g CO2 na kilometer jazdy.
Pod kapotou budú spočiatku známe pohonné jednotky. Základné benzínové by mali byť s objemom 1,4 litra a výkonmi 75 a 95 koní a s objemom 1,6 litra a výkonom 120 koní. Z naftových preplňovaných zasa 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Od roku 2010 k nim pribudne spomínaný benzínový trojvalec, systémy stop-start a k naftovým motorom automatické prevodovky.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën