Utorok, 13 jún 2017
Svetový výrobca pneumatík Dunlop prichádza na trh s pneumatikou D213 GP Pro schválenou tak pre bežnú cestnú premávku ako aj pre preteky triedy Supersport a Superstock. Kompletný rad bude v Európe v predaji od júla.
Úplne nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinuli pre profesionálnych jazdcov a nahrádzajú doterajší model D212 GP Pro, ktoré víťazili aj v legendárnych pretekoch Isle of Man TT. Nová pneumatika D213 GP Pro je skonštruovaná špeciálne pre jazdcov, ktorí majú za sebou technické zázemie súťažného tímu a ktorých motocykle sú nastavené kompletne pre pretekárske účely. Dunlop v nej predstavuje aj celý rad najnovších technológií.
Po úspešnom testovaní pri motocyklovom športe Dunlop zavádza na pneumatiky na predné koleso najnovšiu generáciu súvislého bezšvového pásu JointlessBelt - JLB. Ten sa skladá z troch vrstiev, ktoré zabraňujú deformácii pneumatiky pri pôsobení silných odstredivých síl a pri náklone do zákrut v plnej rýchlosti. K tejto novej konštrukcii súvislého bezšvového pásu sa Dunlop priklonil tiež s cieľom zabezpečiť mimoriadnu presnosť a stabilitu pri razantnom brzdení.
Najnovšia konštrukcia súvislého bezšvového pásu sa uplatňuje súbežne s novým tvarom predného profilu. Výsledkom kombinácie oboch technológií je väčšia styčná plocha pri náklone, jednoduchšie riadenie a vysokocitlivá reakcia pri zatáčaní.
Technológia súvislého bezšvového pásu značky Dunlop našla uplatnenie aj pri konštrukcii zadných pneumatík. Vďaka jednovrstvovému bezšvovému pásu z vysoko ťažného aramidu je kostra pevná, ale ľahká a ponúka mimoriadne predvídateľné správanie, dobrú spätnú väzbu a stabilnú výkonnosť.
Novinka Dunlopu je vybavené najnovšou technológiou HeatControl značky Dunlop, ktorá zvyšuje jej odolnosť voči roztrhnutiu. HeatControlTechnology vychádza z dvoch vrstiev - pevnú a trvanlivú vonkajšiu zmes kombinuje s bázovou zmesou, ktorá zlepšuje hodnotu prevádzkovej teploty pri všetkých ročných obdobiach a v rôznych konfiguráciách trati.
Autor: J. Goldberger