Streda, 09 október 2013
Nové BMW R 1200 GS Adventure je jedným z ďalších veľkých modelov GS od bavorského výrobcu, ktorý poháňa motor s ležatými valcami, nazývaný aj boxer, a má viac než 30 ročnú tradíciu. Veľké GS Adventure už od premiéry v roku 2005 sa pevne usadil ako ultimatívny stroj pre cestovanie na dlhé trate. Takže privítajme jeho nový model.
Nové R 1200 GS Adventure stavia na dynamických jazdných výkonoch a terénnych schopnostiach svojho predchodcu R 1200 GS. Poháňa ho ten istý vzduchom a kvapalinou chladený dvojvalcový boxer s objemom 1170 cm³ a výkonom 125 koní pri 7750 otáčkach. Nový je smer prietoku chladenia, ktorý je teraz vertikálny, vďaka čomu má motor efektívnejší priebeh výkonu.
Nová je aj šesťstupňová prevodovka, uložená v puzdre motora spolu s mokrou spojkou. Bezúdržbový kardanový hnací hriadeľ je po prvý raz v histórii sériovo vyrábaného motocykla BMW umiestnený na ľavej strane. Pre zlepšenie jazdných vlastností R 1200 GS Adventure, špeciálne v teréne, je pri novom modeli zvýšená hmotnosť zotrvačníka približne o 950 gramov a do pohonnej jednotky pribudol extra tlmič vibrácií.
Aj Adventure má robustný a torzne tuhý rúrkový priestorový rám. Má však až 30litrovú nádrž (o 10 litrov väčšiu než R 1200 GS) kvôli dlhšiemu dojazdu. Nádrž je vyrobená z hliníka. R 1200 GS Adventure má už v štandardnej výbave ABS, automatickú kontrolu stability (ASC), ako aj dva jazdné režimy Rain (dážď) a Road (cesta), ktoré prispôsobia jazdné vlastnosti daným podmienkam. To zvyšuje využiteľnosť motocykla a významne aj bezpečnosť, hlavne na klzkých povrchoch. Pridať možno aj ďalšie tri jazdné režimy, Dynamic, Enduro a Enduro Pro, ktoré sprevádzajú Enduro ABS a Enduro ASC počas jazdy v teréne.
Aj Adventure má robustný a torzne tuhý rúrkový priestorový rám. Má však až 30litrovú nádrž (o 10 litrov väčšiu než R 1200 GS) kvôli dlhšiemu dojazdu. Nádrž je vyrobená z hliníka. R 1200 GS Adventure má už v štandardnej výbave ABS, automatickú kontrolu stability (ASC), ako aj dva jazdné režimy Rain (dážď) a Road (cesta), ktoré prispôsobia jazdné vlastnosti daným podmienkam. To zvyšuje využiteľnosť motocykla a významne aj bezpečnosť, hlavne na klzkých povrchoch. Pridať možno aj ďalšie tri jazdné režimy, Dynamic, Enduro a Enduro Pro, ktoré sprevádzajú Enduro ABS a Enduro ASC počas jazdy v teréne.
Prehľad hlavných technických parametrov
BMW R 1200 GS Adventure | BMW R 1200 GS | |
Objem nádrže | 30 litrov | 20 litrov |
Zdvih pruženia P/Z | 210 / 220 mm | 190/200 mm |
Výška sedadla | 890 / 910 mm | 850/870 mm |
Hmotnosť (90 % paliva) | 260 kg | 238 kg |
Max. nosnosť | 220 kg | 212 kg |
Dĺžka/šírka | 2255 / 980 mm | 2207/953 mm |
Spotreba (90/120 km/h) | 4,3 / 5,9 l/100 km | 4,1/5,5 l/100 km |