Pondelok, 15 september 2014
Na slovenský trh vstupuje nová generácia najmenšieho Renaultu, model Twingo. Nový model je pripravený zaútočiť v najmenšom segmente miniáut na konkurenciu zbraňami, ktoré môžeme pomenovať ako revolučné. Predovšetkým ponúka pohon zadných kolies a k tomu dva benzínové motory a tri stupne výbavy.
Prvé Twingo predstavil Renault ešte v roku 1992 na autosalóne v Paríži a na jar nasledujúceho roku ho už predával. Vtedajšie Twingo ako prvé malo v segmente najmenších áut jednopriestorovú karosériu. Tento model bol tak úspešný, že až do príchodu druhej generácie v roku 2007 postúpil iba jednu jedinú modernizáciu. V decembri 2011 dostalo Twingo II facelift a teraz po necelých troch rokoch prichádza nová generácia.
Nové Twingo je úplne nový model. Po spolupráci s najnovším Smartom ForTwo má Twingo motor uložený nad poháňanou zadnou nápravou, pričom batožinový priestor (2019 litrov) zostal vzadu To je prvá veľká novinka, keďže doterajšie twingá mali motor vpredu a poháňané kolesá prednej nápravy. Ďalšou zásadnou novinkou je, že na pribudol pár dverí, takže aj keď na pohľad vďaka zamaskovaným kľučkám zadných dverí vyzerá nový model ako trojdverový, je historicky po prvý raz päťdverový. Novým riešením je netypické posuvné otváranie prednej kapoty, pod ktorou je priestor na doplňovanie či výmenu prevádzkových kvapalín.
Pri dĺžke len 3,59 metra a extrémne veľkom rázvore náprav 2,49 metra ponúka nové Twingo až prekvapujúco veľký vnútorný priestor. Pri nastavení sedadla vodiča na moju výšku 183 centimetrov som mal na zadnom sedadle dostatok miesta pre kolená i nad hlavou. Batožinový priestor s objemom 219 litrov je vzadu nad motorom, samozrejme podobne ako mnohé iné modely aj nové Twingo je bez rezervného kolesa.
Za štýlom karosérie nového Twinga nijako nezaostáva ani jeho interiér, ktorý je hravý a farebne pestrý. Či už ide o sedadlá, obloženie dverí, prístrojový panel alebo kryty odkladacích priestorov. Pohodlie ponúkajú dostatočne dimenzované a rozmerné predné sedadlá s vysokými operadlami. Sťažovať sa však nebudú ani pasažieri vzadu, pretože priestor na nohy i nad ich hlavami sme si v novom Twingu vyskúšali k našej spokojnosti. Platí to i pre cestujúcich s výškou postavy mierne nad 180 centimetrov!
Twingo ponúka tri stupne výbav, pričom základná Life má štyri airbagy, systém ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd EBD, ESC – systém jazdnej stability s kontrolou trakcie ASR, výškovo nastaviteľný volant, palubný počítač, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia. Stredný stupeň Zen a najvyšší Intens sú na prvky výbavy bohatšie, navyše pre všetky tri sú tu široké možnosti personalizácie a doplnenia príslušenstva kúpou akciových balíčkov. Kúpiť sa dá dokonca aj plátenná strecha, čím sa vzhľad Twinga priblíži svojim vzhľadom kabrioletom.
Základné technické údaje a ceny nového modelu Twingo
Motor | 1,0 SCe 52/70 | 0,9 TCe 66/90 |
Zdvih. objem (cm³) | 999 | 898 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 |
Výkon (kW/k) | 52/70 | 66/90 |
Krútiaci moment (Nm/ot) | 91/2850 | 135/2500 |
Emisná norma | Euro 5 | Euro 6 |
Prevodovka | 5M | 5M |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 864 | 943 |
Max. rýchlosť (km/h) | 151 | 165 |
Zrýchlenie (s) | 16,0 | 12,0 |
Kombin. spotreba (l/100 km) | 4,5 | 4,3 |
Cena Life | 7 990 € | - |
Cena Zen | 8 590 € | - |
Cena Intens | 9 790 € | 10 990 € |
Minivozidlo Twingo má snahu zaradiť sa tak svojim vnútorným priestorom, jazdnými vlastnosťami ako aj dynamikou do vyšších poschodí a priblížiť sa autám vyššieho segmentu. Dopomôcť mu k tomu môžu aj použité pohonné jednotky, benzínové trojvalce 0,9 Energy TCe (90 k, 135 Nm) a slabší atmosférický 1,0 SCe (70 k, 91 Nm). Nové Twingo má na to.
Autor: J. GoldbergerFoto: Autor