Nové Mini s technikou z vyšších modelov

Štvrtok, 21 november 2013

Je tu nové Mini tretej generácie. Predstavilo sa včera na autosalóne v Los Angeles a od 23. novembra aj na Tokyo Motor Show. Silueta aj pre novú generáciu Mini zostala takmer navlas podobná dvom predchádzajúcim, nastupujú však nové motory a pribudli nové pokrokové technológie vyhradené skôr pre väčšie modely.

Mini
Nové Mini sa v týchto dňoch predstavuje na autosalónoch v Los Angeles i Tokiu

Novinka má kódové označenie F56 a základ má vo Frankfurte predstavenom koncepte Mini Vision. Oproti predchodcovi je dlhšia o 98 milimetrov (má 3821 mm – Mini Cooper S), širšia je o 44 milimetrov (1727 mm) a vyšší je o 7 milimetrov (1414 mm). Väčší je aj rázvor náprav o 28 mm (2495 mm) i rozchod kolies - vpredu o 42 mm, vzadu o 34 mm.

Väčší priestor je aj vo vnútri vozidla, a to na všetkých štyroch miestach. Interiér novinky ponúka aj vyšší komfort vďaka novej konštrukcii sedadiel s väčšími možnosťami nastavovania predných sedadiel a dlhším sedákom vzadu. Viac priestoru je v oblasti ramien, tiež pre nohy a lepšie je aj nastupovania pre zadných pasažierov. Objem batožinového priestoru je väčší o 51 litrov. Má 211 litrov a patrí medzi najmenšie v triede. Sklopné operadlo zadných sedadiel je delené v pomere 60:40.

Novémi Mini zostali charakteristické dizajnérske znaky ako mriežka chladiča v tvare šesťuholníka, široké chrómované lemovanie predných svetlometov a zadných svetiel, nová interpretácia bočných smeroviek a priebežného čierneho rámovania karosérie, vďaka ktorému sú plochy ešte viac zvýraznené.

Prepracovaný podvozok má nižšiu hmotnosť, vyššiu tuhosť a nastavovanie pruženia a tlmenia. Doplnkovo je prvýkrát k dispozícii aj dynamická kontrola tlmičov. Brzdná sústava je výkonnejšia kvôli vyšším jazdným výkonom. Sériové disky z ľahkých zliatin majú rozmer 15, prípadne 16 palcov (MINI Cooper S); na prianie až do 18 palcov. Nová predná náprava je typu McPherson a nové je aj viacprvkové zavesenie zadnej nápravy s odľahčenou konštrukciou. Sériovo sa dodáva dynamická kontrola stability (DSC), dynamická trakčná kontrola (DTC) a Electronic Differential Lock Control (EDLC), pri MINI Cooper S navyše s Performance Control.

Nová generácia prichádza s novými motormi s technológiou TwinPower Turbo. Ponúkne tri modelové varianty: Mini Cooper so 100 kW/136k benzínovým trojvalcom, Mini Cooper S so 141 kW/192k s benzínovým štvorvalcom a Mini Cooper D s trojvalcovým naftovým motorom 85 kW/116k. Základom je šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením, ale zákazník môže mať aj šesťstupňovú automatickú prevodovku, prípadne aj novú športovú s automatom a radením páčkami pod volantom.

Interiér má vyšší komfort známy z väčších modelov. V novom Mini sa po prvý raz objaví hed-up displej, adaptívny tempomat na báze kamery, cúvacia kamera a parkovací asistent. Samozrejmosťou je navigácia ovládaná otočným prvkom ako má BMW iDrive. Nechýba volič jazdných režimov s možnosťami Mid, Sport a Green. Tu sa môže meniť charakteristika adaptívnych tlmičov, odozva plynového pedála i akustický prejav motora.

Mini Cooper S je poriadny rýchlik - s dvojlitrovým štvorvalcovým preplňovaným benzínovým motorom s priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 192 koní a 280 Nm zrýchli z 0–100 km/h za 6,8 sekundy a dokáže ísť rýchlosťou 235 km/h. Priemerná spotreba je 5,7 – 5,8 litra na sto kilometrov a emisie CO2 133 – 136 g/km a spĺňa emisnú normu EU6.

Mini Cooper trojvalcovým benzínovým motorom s objemom 1499 cm³ a turbom a priamym vstrekovaním paliva má výkon136 koní, najvyšší krútiaci moment: 220 Nm.

Zrýchľuje na stovku za 7,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 210 km/h, priemerná spotreba 4,5 – 4,6 l/100 km a emisie CO2 105 – 107 g/km.

Mini Cooper D je rekordér značky v spotrebe. Jeho trojvalcový naftový motor s technológiou Mini TwinPower Turbo so zdvihovým objemom 1496 cm³ má výkon: 116 koní, 270 Nm, na zrýchlenie z 0–100 km/h potrebuje len 9,2 sekundy, dosahuje najvyššiu rýchlosť 205 km/h, priemerne spotrebuje 3,5 - 3,6 l/100 km, do vzduchu vypúšťa CO2 len 92 – 95 g/km a spĺňa emisnú normu EU6.

Mini Mini Mini Mini Mini Mini
Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.