Sobota, 25 december 2010
Pred desiatimi rokmi na autosalóne v Detroite sa uskutočnilo znovuzrodenie značky MINI, keď sa verejnosti predstavil prvý moderný model značky. Teraz je MINI pripravený osláviť významné jubileum svetovou premiérou novej štúdie Paceman Concept. Širokej verejnosti sa predstaví v dňoch 10. - 23. januára na autosalóne v Detroite.
Nový dvojdverový Paceman Concept kombinuje vzhľad, všestrannosť a dimenzie štvordverového MINI Countryman so športovosťou kupé. Koncept je rovnako dlhý 411 cm ako MINI Countryman a svojim vzhľadom, najmä klesajúcou strechou a zadnými rozšírenými blatníkmi, pripomína kupé. Od Countrymanu ho odlišujú aj 19palcové kolesá s novým dizajnom.
Nový dvojdverový Paceman Concept už na prvý pohľad nezaprie v sebe gény MINI. Klasickú MINI koncepciu a prvky modelu MINI Countryman spája koncept do mimoriadne harmonického celku. Výsledkom je MINI, ktorého vizuálne línie evokujú americké "muscle cars" a ktoré pôsobí mimoriadne dynamicky pri pohľade zo všetkých strán.
Podvozková technológia MINI bola pre potreby štúdie Paceman Concept rozvinutá ďalej s cieľom využiť extrémny potenciál výkonných motorov. Športový handling, komfort jazdy a pocit z jazdy na motokáre sú typické aj pre MINI Paceman Concept.
Jazdné vlastnosti garantuje predná náprava so vzperami McPherson, elektrický posilňovač riadenia s účinkom premenlivým podľa rýchlosti jazdy. Viacprvkovú zadnú nápravu vyvinuli odborníci na podvozky z BMW Group tak, aby bolo možné použiť s pohonom predných, ale aj všetkých štyroch kolies.
Interiér štúdie Paceman Concept využíva štylistické prvky MINI, ale aj nové elementy. Za robustným exteriérom sa ukrýva elegantne športové vnútro s prémiovou kvalitou. Špičkovú funkčnosť interiéru vizuálne zdôrazňujú aj rozmerné bočné výstupy klimatizácie.
Koncept Paceman bude mať pod kapotou motor z ponuky MINI John Coopert Works s objemom 1,6-litra s prepĺňaním turbodúchadlom typu twin-scroll. Tento štvorvalcový agregát vyvinie výkon 211 koní s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ktorý sa dá krátkodobo zvýšiť až na 280 Nm vďaka funkcii Overboost. Bude spolupracovať so stálym pohonom všetkých kolies s elektromagneticky ovládaným centrálnym diferenciálom podobným ako má BMW xDrive.
MINI Paceman Concept je štúdiou, ktorá je však navrhnutá tak, aby ju bolo možné využiť na sériovú výrobu. Najskôr by to však mohlo byť zrejme až v roku 2012.
Autor: J. GoldbergerFoto: MINI