Štvrtok, 27 január 2022
Po BMW radu 8 z rokov 1989 až 1999 bol nástupca "osmičky" z roku 2018 pokračovaním vrcholového modelu bavorskej automobilky (po tom, čo BMW vyradilo rad 6 z výroby). Po ďalších približne štyroch rokoch ohlasuje nemecká automobilka ofenzívu na modernizáciu osmičkového radu, a to tak kupé, ako aj cabrio a gran cabrio.
Žiadne trochárčenie s postupným zavadzaním modernizovaných modelov, ale šup takmer naraz všetky tri karosárske verzie. Môžeme sa tešiť na dvojdverové kupé, kabriolet, ale aj štvordverové Gran Coupé. Všetky tri v plnej sile ako eMkové modely. Navyše všetky so šperkom Competition, čo všetky tri verzie povyšuje na vyššiu úroveň.
Modely BMW M8 Competition Coupé, M8 Competition Cabrio a M8 Competition Gran Coupé sú jedinečné svojim výkonom, luxusom a tiež impozantným vzhľadom, a to už čo nevidieť, keďže divízia BMW M ich príchod sľubuje na jar 2022. Vylepšujú vzhľad svojich predchodcov, techniku cielene navrhnutými úpravami i novými technológiami.
Najnovšia generácia modelov BMW M8 sa bude vyznačovať aj novou ponukou farieb exteriéru a novými vzormi M diskov kolies z ľahkých zliatin. Pre nové luxusné vysokovýkonné modely budú prvýkrát k dispozícii aj svetlomety M Shadow Line, čím sa otvorili ďalšie možnosti prispôsobenia ich vzhľadu.
Extra svieži nádych prináša do interiéru kompletné čalúnenie kožou Merino/Alcantara v novej čierno-oranžovej farebnej schéme Black/Sakhir Orange. Operačný systém BMW iDrive teraz pre jednoduchšie používanie prichádza aj s 12,3-palcovým dotykovým displejom a umožňuje rýchle, jednoduché a intuitívne ovládanie množstva funkcií vozidla.
Kľúčovým prvkom troch nových modelov je technológia pohonu a podvozku navrhnutá tak, aby poskytovala vzrušujúci zážitok z jazdy. Silu pre impozantný výkon vozidla dodáva motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo, ktorý vyvinie najvyšší výkon 460 kW/625 k a maximálny krútiaci moment 750 Nm. To ich katapultuje na stovku za 3,2 sekundy (3,3 sekundy pre M8 Competition Cabrio) a potom ide ženie až do výšin 305 km/h.
Osemstupňová prevodovka M Steptronic s technológiou Drivelogic so systém pohonu všetkých kolies M xDrive zaisťujú, aby sa tento vysoký výkon optimálne a účinne dostal na vozovku. Technológia podvozku individuálne vyladená pre každý konkrétny model zaisťuje harmonický mix dynamiky, agilnosti a presnosti.
V štandardnej výbave sa všetky tri eMká budú dodávať s 20palcovými kolesami z ľahkých zliatin so vzhľadom hviezdicových lúčov, M športovým diferenciálom, sedieť sa bude na M športových karbónových sedadlách s čalúnením koža/Alcantara a premiéru budú mať svetlomety Shadow Line. A niečo určite zostane aj na príplatkovú výbavu.
Nové modely BMW M8 modely majú dravý vzhľad a zachovávajú si aj normálnu veľkosť ľadviniek. Presné rozmery nepoznáme, vieme však, že ide o poriadne veľké kusy. Veď napríklad už predchádzajúci model kupé mal dĺžku takmer 4,9 metra, šírku viac ako 1,9 metra a na výšku meral len necelých 1,4 metra.
Divízia BMW M novými modelmi kupé, cabrio a gand cabrio posilňuje svoju pozíciu v luxusnom segmente. Všetky predstavujú vrchol modelovej ponuky divízie BMW M. Trojica vrcholových modelov prináša do prestížneho sveta luxusných športových automobilov interpretácie, ktoré sú vlastné len modelom M.
Autor: J. Goldberger, Zdroj: BMWFoto: BMW