Nové BMW 1: väčšie, elegantnejšie, úspornejšie

Nedeľa, 05 jún 2011

Mníchovská automobilka vysiela konkurencii signál v podobe nového prémiového kompaktného modelu - prichádza druhá generácia BMW radu 1. S ňou aj špičková technológia motorov, podvozku a pohonných jednotiek s ešte výraznejšou úsporou, podstatne väčším vnútorným priestorom a inovatívnymi prvkami výbavy. Nová "jednotka" bude naďalej s pohonom zadných kolies, ktorý si berie ako základ silnej stránky svojho predchodcu, ktorého sa po celom svete predalo už vyše milióna exemplárov.

BMW 1
Druhá generácia BMW radu 1 je väčšia a technicky modernejšia ako jej predchodca

Základný model má ponúkať ešte lepšiu rovnováhu medzi športovými vlastnosťami a komfortom, zlepšenú funkčnosť a množstvo asistenčných systémov vodiča, doteraz dostupných iba vo vozidlách vyšších segmentov. Úplnou novinkou, ktorú prináša druhá generácia, je uvedenie dvoch paralelných doplnkových línií modelu: mestsky orientovanej BMW Urban Line a atleticky ambicióznej BMW Sport Line.

Nové BMW radu 1 narástlo oproti predchodcovi o 85 mm na 4324 mm, rázvor sa predĺžil o 20 mm na 2690 mm. Výška 1421 mm zostala zachovaná, nový model však má podstatne dynamickejšie proporcie a vzhľad, keďže šírka narástla o 17 mm na 1765 mm, rozchod predných kolies sa rozšíril o 51 mm na 1535 mm, rozchod zadných dokonca až o 72 mm na 1569 mm. Na zadných sedadlách pribudlo v pozdĺžnom smere 21 mm priestoru pre nohy pasažierov.

Prednej časti dominujú veľké "obličky" dvojitej mreže chladiča, "trojuholníkové" svetlá a trojdielny vstupný otvor pre vzduch. Dvojité svetlomety majú naďalej charakteristické krúžky, vnútorné sú však teraz výrazne menšie ako vonkajšie. Nechýbajú akcentové pásy v hornej časti svetlometov a smerovky zasadené do vnútorných svetelných prstencov. Novinkou pre BMW sú aj bočné smerovky zasadené do spätných zrkadiel.

BMW 1
Základné usporiadanie zostalo a ani dizajn nového BMW 1 sa príliš výrazne nezmenil

Interiér nového BMW 1 je kombinácia typických dizajnových prvkov BMW s inovatívnymi akcentmi zameranými na priestrannosť. Prémiovému charakteru modelu zodpovedajú vysoko kvalitné a precízne spracované materiály. Povrchy materiálov sú vrstvené, čo je ďalšia inovácia.

V kombinácii s doplnkovým navigačným systémom a rádiom BMW Professional využíva BMW radu 1 ovládací systém iDrive. Ten v tomto prípade pozostáva z ovládača na stredovej konzole, preferovaných tlačidiel a voľne stojaceho displeja s uhlopriečkou 6,5 palca, za príplatok 8,8 palca.

Batožinový priestor narástol oproti predchodcovi z 330 na 360 litrov. Jeho maximálny objem 1200 litrov a rovná ložná plocha sa sprístupnia po sklopení zadných sedadiel, štandardne delených v pomere 60/40.

Nové BMW radu 1 bude na úvod v ponuke s dvoma úplne novými benzínovými a troma radikálne prepracovanými naftovými štvorvalcami. Nový 1,6-litrový benzínový štvorvalec v modeloch BMW 116i a BMW 118i bude mať 136 koní, resp. 170 koní. Nový naftový základ motora v BMW 116d má maximálny výkon 116 koní, v BMW 118d disponuje výkonom 143 koní a pod kapotou BMW 120d disponuje s výkonom 184 k. Neskôr pribudnú ďalšie motory.

Nové BMW 1 je opatrené systémom bezkľúčového štartovania tlačidlom Start/Stop a doplnkovým systém komfortného vstupu.

BMW 1
Zmeny vpredu sú hneď viditeľné – nové svetlomety a okolo ľadviniek je viac plechu

Pokrokové technológie EfficientDynamics sú pri každom modeli BMW samozrejmosťou. Pre všetky motorizácie je štandardom 6stupňový manuál, za príplatok sa bude dodávať 8stupňový automat.

Svetová premiéra nového BMW 1 sa očakáva na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, do predaja by sa mal dostať do konca tohto roka.

BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.