Piatok, 06 júl 2007
Laguna je pre Renault veľmi dôležitý model. Už prvá generácia predstavená v roku 1993 ako päťdverový liftback si získala obľubu a priazeň nielen Francúzov. V roku 2000 prišla jej druhá generácia v novom kabáte a s modernou technikou. Modernizácia spred dvoch rokov mala oživiť záujem o ňu a aj napraviť trošku pošramotenú povesť kvality a spoľahlivosti.
Laguna tretej generácia, ktorej fotografie uvoľnil pred niekoľkými dňami výrobca, má zaujať vo svojej triede vyššou, špičkovou kvalitou. Veľký dôraz pri jej vývoji sa kládol na kvalitu materiálov, ako aj na doladenie detailov interiéru. Bola navrhnutá tak, aby poskytovala čo najväčší pôžitok z jazdy. Nová Laguna má cieľ umiestniť sa medzi troma najlepšími automobilmi vo svojej kategórii.
Teraz, keď je nová Laguna na svete, už vieme, že má dynamický a oproti predchodcovi agresívnejší dizajn a celkove pôsobí veľmi elegantným dojmom. Rovnako príťažlivo a elegantne pôsobí aj verzia kombi. Aj táto verzia Laguny kombi bude mať, podobne ako Laguna druhej generácie, samostatne otvárateľné sklo piatych dverí pre ľahšie ukladanie menších predmetov do batožinového priestoru. Podobný cieľ majú aj piate dvere zasahujúce hlboko do zadného nárazníka.
Z fotografií interiéru je vidieť, že aj on prešiel značnou modernizáciou. Nové napríklad na palubnej doske je, že dvojice "striežok" prekrývajú prístroje pred vodičom a displej palubného počítača a navigačného prístroja a palubnej doske ako celku nechýba ladnosť ani francúzsky šarm.
Pod kapotou sa budú zrejme ponúkať aj naďalej doterajšie pohonné jednotky, základným z benzínových motorov by mal byť dvojliter s výkonom 140 koní, so vznetových pravdepodobne 1,5 dCi s výkonom 110 k. Hnacia sila sa na kolesá prednej nápravy bude prenášať prostredníctvom šesťstupňových manuálnych prevodoviek a tiež šesťstupňového automatu.