Nová Kia Niro: Zmenený vzhľad a tri druhy pohonov

Streda, 06 apríl 2022

Druhá generácia prichádza s menej konvenčným vzhľadom a ponúkne okrem plného hybridného a zásuvkového plug-in hybridu aj plne elektrický, s ktorým vydrží na ceste v pohybe 463 kilometrov.

1-kia-niro
Nová Kia Niro v sériovej podobe ako plne elektrický model

Nové Niro je dlhé 4420 mm, na šírku meria 1825 mm a vysoká je 1570 mm. Prepracovaná konštrukcia stojí na platforme K tretej generácie. Rázvor 2720 mm a vylepšené rozmery kabíny obohatili priestor kabíny pre vyšší komfort cestujúcich v podobe špičkového priestoru a možností na odkladanie predmetov.

Niro ťaží z najnovších technologických vylepšení od spoločnosti Kia. Okrem toho, že nové Niro ponúka odvážnejší dizajn a radí sa medzi crossovery, ponúkne jej druhá generácia verzie pohonu hybrid, plug-in hybrid (nabíjanie zo zásuvky) a plne elektrický pohon.

Tri najmodernejšie elektrifikované pohonné jednotky, udržateľné materiály v interiéri a podľa automobilky výnimočné bezpečnostné funkcie zaručujú, že nová verzia modelu Niro naplní očakávania zákazníkov. Niro je súčasťou rozširujúcej sa ponuky ekologických modelov značky.

Dizajnu novej Kia Niro pribudlo viacero hrán, vpredu charakteristická tigria maska, ktorá ide v štýle aktuálneho štylistického smeru Kia. Nové Niro má inak riešené aj predné svetlomety. Zmenené sú aj zadné, teraz vertikálne orientované.

Interiér. Riešený je tiež po novom: v prvom rade prístrojový panel je navrhnutý asymetricky, a to tak, že ústredným prvkom je širokouhlý displej multimediálneho systému, ďalším digitálny prístrojový štít. Panel klimatizácie je oddelený a ovláda sa dotykovo. Pripomeňme ešte, že nové Niro má použité udržateľné a recyklovateľné materiály, ktoré zdobia interiér.

Crossovery segmentu C sú v súčasnosti, a to nie je nič nové, jedným z najkonkurencieschopnejších automobilov na trhu a automobilky ich doslova chrlia. Do tohto segmentu sa radí aj nová Kia Niro. Prináša odlišnosti, vďaka ktorým vynikne v tomto preplnenom segmente. Dokonalá kombinácia formy a funkcie zaisťuje, že nové Niro je bezpečné rodinné auto s priaznivými ekonomickými a ekologickými vlastnosťami a nabáda ľudí zamieriť k elektrifikácii.

Takže Niro, ako sme to už spomenuli, používa tri rôzne pohonné systémy, všetky elektrifikované. Základom je Niro hybrid (HEV), má benzínový motor 1,6 GDi/141k, kapacitu akumulátora 1,32 kWh, výkon elektromotora 32 kW a šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovka DCT. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy a najvyššia rýchlosť je 166 km/h.

Verzia plug-in hybrid (PHEV) má benzínový štvorvalec s atmosférickým plnením 1,6 GDi/183k, kapacitu akumulátora 11,1 kWh, výkon elektromotora 62 kW, dojazd v čisto elektrickom režime 65 km. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je 167 km/h.

Čisto elektrické Niro má elektromotor s výkonom 150 kW, prevodovku jednostupňovú, dojazd 463 kilometrov. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je 167 km/h. Všetky tri verzie majú pohon kolies prednej nápravy.

1-kia-niro 2-kia-niro 3-kia-niro
Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.