Piatok, 14 február 2020
Honda ešte v októbri minulého roku predstavila nový Jazz, malý mestský hatchback. Vtedy skúpe technické informácie dnes Honda dopĺňa a kompletne odhaľuje pohonné ústrojenstvo nového modelu a ďalšie detaily modelu, ktorý sa bude vyrábať len v hybridnej verzii pod označením Jazz e:HEV.
Nová Honda Jazz e:HEV je po prvýkrát štandardne vybavená dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou, ktorú tvorí konvenčný spaľovací motor i-VTEC so zdvihovým objemom 1,5 litra a dva elektromotory napojené na lítium-iontové batérie.
Jazz e:HEV je úplne novou generáciou hatchbacku segmentu B japonskej automobilky. Prenos sily na kolesá prednej nápravy obstaráva inovatívna prevodovka s pevným prevodovým pomerom cez inteligentnú riadiacu jednotku výkonu a zabezpečuje hladkú a priamu odozvu. Takto vybavený hybrid sľubuje spotrebu okolo 4,5 litra benzínu na sto kilometrov.
Celkový výkon sústavy 80 kW (109 k) dokáže automobilu poskytnúť zrýchlenie na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 175 km/h. Účinný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 102 g/km a spotrebuje od 4,5 l/100 km (podľa WLTP – norma, podľa ktorej sa testuje spotreba paliva a emisie pri zohľadňovaní reálnych jazdných podmienok). Elektromotor dokáže dosiahnuť až 13 300 ot/min a vygenerovať krútiaci moment 253 Nm a výrazne podporiť akceleráciu pri nízkych rýchlostiach.
Návrhári nového Jazzu si pohrali aj s interiérom. Palivovú nádrž umiestnili pod predné sedadlá, čo je v tomto segmente neobvyklé a zväčšili tak vnútorný priestor. Batožinový priestor má 298 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1203 litrov.
Nový Jazz si zachoval výnimočné zadné sedadlá Magic Seats, ktoré v závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti sklopenia operadiel do roviny s plochou batožinového priestoru alebo vyklopenia sedákov zvislo dohora.
Jazz má aktívnu bezpečnostnú technológiu Honda Sensing, štandardne sa dodáva s balíkom pokročilých bezpečnostných funkcií. Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky je vylepšený o rozpoznávanei chodcov a cyklistov v noci. Štandardne má adaptívny tempomat, systém podpory v jazdnom pruhu, desať airbagov vrátane predného centrálneho v strede operadla vodiča. Ten v prípade kolízie expanduje zboku a chráni hlavy cestujúcich.
Nová generácia Jazzu bude prvým modelom značky Honda v Európe, ktorý bude niesť nový znak hnacieho ústrojenstva e:HEV. Je to po prvý raz, čo Honda použila značku "e:Technology", ktorou sa budú označovať všetky budúce elektrifikované produkty značky.
Jazz e:HEV sa začne v Európe predávať výhradne s pokročilým hybridným hnacím ústrojenstvom. Bol skonštruovaný tak, aby poskytoval výnimočnú zmes silného výkonu a pôsobivej efektivity, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu a variability interiéru a výnimočnú využiteľnosť.
Jazz má po prvý raz hybridnú pohonnú jednotku, je postavený s dôrazom na špičkový komfort a priestor, ktorým je známy, má výbornú jazdnú dynamiku, je vyzbrojený novými technológiami a bezpečnostnými systémami. Hybridná Honda Jazz e:PHV je krokom japonskej automobilky k plne elektrifikovaným modelom značky.
Efektivita a výkonnosť hybridného pohonu nového modelu Jazz e:HEVmajú doviesť Hondu k splneniu ambície dosiahnuť do roku 2022, aby všetky európske modely boli vybavené elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.
Do predaja sa nový Jazz e:HEV očakáva približne v polovici tohto roka. Ceny nového modelu zatiaľ nie sú známe.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda