Nová Honda Jazz len ako hybrid

Piatok, 14 február 2020

Honda ešte v októbri minulého roku predstavila nový Jazz, malý mestský hatchback. Vtedy skúpe technické informácie dnes Honda dopĺňa a kompletne odhaľuje pohonné ústrojenstvo nového modelu a ďalšie detaily modelu, ktorý sa bude vyrábať len v hybridnej verzii pod označením Jazz e:HEV.

1-HONDA-JAZZ

Nová Honda Jazz e:HEV je po prvýkrát štandardne vybavená dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou, ktorú tvorí konvenčný spaľovací motor i-VTEC so zdvihovým objemom 1,5 litra a dva elektromotory napojené na lítium-iontové batérie.

Jazz e:HEV je úplne novou generáciou hatchbacku segmentu B japonskej automobilky. Prenos sily na kolesá prednej nápravy obstaráva inovatívna prevodovka s pevným prevodovým pomerom cez inteligentnú riadiacu jednotku výkonu a zabezpečuje hladkú a priamu odozvu. Takto vybavený hybrid sľubuje spotrebu okolo 4,5 litra benzínu na sto kilometrov.

Celkový výkon sústavy 80 kW (109 k) dokáže automobilu poskytnúť zrýchlenie na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 175 km/h. Účinný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 102 g/km a spotrebuje od 4,5 l/100 km (podľa WLTP – norma, podľa ktorej sa testuje spotreba paliva a emisie pri zohľadňovaní reálnych jazdných podmienok). Elektromotor dokáže dosiahnuť až 13 300 ot/min a vygenerovať krútiaci moment 253 Nm a výrazne podporiť akceleráciu pri nízkych rýchlostiach.

Návrhári nového Jazzu si pohrali aj s interiérom. Palivovú nádrž umiestnili pod predné sedadlá, čo je v tomto segmente neobvyklé a zväčšili tak vnútorný priestor. Batožinový priestor má 298 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1203 litrov.

Nový Jazz si zachoval výnimočné zadné sedadlá Magic Seats, ktoré v závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti sklopenia operadiel do roviny s plochou batožinového priestoru alebo vyklopenia sedákov zvislo dohora.

Jazz má aktívnu bezpečnostnú technológiu Honda Sensing, štandardne sa dodáva s balíkom pokročilých bezpečnostných funkcií. Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky je vylepšený o rozpoznávanei chodcov a cyklistov v noci. Štandardne má adaptívny tempomat, systém podpory v jazdnom pruhu, desať airbagov vrátane predného centrálneho v strede operadla vodiča. Ten v prípade kolízie expanduje zboku a chráni hlavy cestujúcich.

Nová generácia Jazzu bude prvým modelom značky Honda v Európe, ktorý bude niesť nový znak hnacieho ústrojenstva e:HEV. Je to po prvý raz, čo Honda použila značku "e:Technology", ktorou sa budú označovať všetky budúce elektrifikované produkty značky.

2-HONDA-JAZZ

Jazz e:HEV sa začne v Európe predávať výhradne s pokročilým hybridným hnacím ústrojenstvom. Bol skonštruovaný tak, aby poskytoval výnimočnú zmes silného výkonu a pôsobivej efektivity, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu a variability interiéru a výnimočnú využiteľnosť.

Jazz má po prvý raz hybridnú pohonnú jednotku, je postavený s dôrazom na špičkový komfort a priestor, ktorým je známy, má výbornú jazdnú dynamiku, je vyzbrojený novými technológiami a bezpečnostnými systémami. Hybridná Honda Jazz e:PHV je krokom japonskej automobilky k plne elektrifikovaným modelom značky.

Efektivita a výkonnosť hybridného pohonu nového modelu Jazz e:HEVmajú doviesť Hondu k splneniu ambície dosiahnuť do roku 2022, aby všetky európske modely boli vybavené elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

Do predaja sa nový Jazz e:HEV očakáva približne v polovici tohto roka. Ceny nového modelu zatiaľ nie sú známe.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.