Nová Honda Jazz len ako hybrid

Piatok, 14 február 2020

Honda ešte v októbri minulého roku predstavila nový Jazz, malý mestský hatchback. Vtedy skúpe technické informácie dnes Honda dopĺňa a kompletne odhaľuje pohonné ústrojenstvo nového modelu a ďalšie detaily modelu, ktorý sa bude vyrábať len v hybridnej verzii pod označením Jazz e:HEV.

1-HONDA-JAZZ

Nová Honda Jazz e:HEV je po prvýkrát štandardne vybavená dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou, ktorú tvorí konvenčný spaľovací motor i-VTEC so zdvihovým objemom 1,5 litra a dva elektromotory napojené na lítium-iontové batérie.

Jazz e:HEV je úplne novou generáciou hatchbacku segmentu B japonskej automobilky. Prenos sily na kolesá prednej nápravy obstaráva inovatívna prevodovka s pevným prevodovým pomerom cez inteligentnú riadiacu jednotku výkonu a zabezpečuje hladkú a priamu odozvu. Takto vybavený hybrid sľubuje spotrebu okolo 4,5 litra benzínu na sto kilometrov.

Celkový výkon sústavy 80 kW (109 k) dokáže automobilu poskytnúť zrýchlenie na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 175 km/h. Účinný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 102 g/km a spotrebuje od 4,5 l/100 km (podľa WLTP – norma, podľa ktorej sa testuje spotreba paliva a emisie pri zohľadňovaní reálnych jazdných podmienok). Elektromotor dokáže dosiahnuť až 13 300 ot/min a vygenerovať krútiaci moment 253 Nm a výrazne podporiť akceleráciu pri nízkych rýchlostiach.

Návrhári nového Jazzu si pohrali aj s interiérom. Palivovú nádrž umiestnili pod predné sedadlá, čo je v tomto segmente neobvyklé a zväčšili tak vnútorný priestor. Batožinový priestor má 298 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1203 litrov.

Nový Jazz si zachoval výnimočné zadné sedadlá Magic Seats, ktoré v závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti sklopenia operadiel do roviny s plochou batožinového priestoru alebo vyklopenia sedákov zvislo dohora.

Jazz má aktívnu bezpečnostnú technológiu Honda Sensing, štandardne sa dodáva s balíkom pokročilých bezpečnostných funkcií. Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky je vylepšený o rozpoznávanei chodcov a cyklistov v noci. Štandardne má adaptívny tempomat, systém podpory v jazdnom pruhu, desať airbagov vrátane predného centrálneho v strede operadla vodiča. Ten v prípade kolízie expanduje zboku a chráni hlavy cestujúcich.

Nová generácia Jazzu bude prvým modelom značky Honda v Európe, ktorý bude niesť nový znak hnacieho ústrojenstva e:HEV. Je to po prvý raz, čo Honda použila značku "e:Technology", ktorou sa budú označovať všetky budúce elektrifikované produkty značky.

2-HONDA-JAZZ

Jazz e:HEV sa začne v Európe predávať výhradne s pokročilým hybridným hnacím ústrojenstvom. Bol skonštruovaný tak, aby poskytoval výnimočnú zmes silného výkonu a pôsobivej efektivity, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu a variability interiéru a výnimočnú využiteľnosť.

Jazz má po prvý raz hybridnú pohonnú jednotku, je postavený s dôrazom na špičkový komfort a priestor, ktorým je známy, má výbornú jazdnú dynamiku, je vyzbrojený novými technológiami a bezpečnostnými systémami. Hybridná Honda Jazz e:PHV je krokom japonskej automobilky k plne elektrifikovaným modelom značky.

Efektivita a výkonnosť hybridného pohonu nového modelu Jazz e:HEVmajú doviesť Hondu k splneniu ambície dosiahnuť do roku 2022, aby všetky európske modely boli vybavené elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

Do predaja sa nový Jazz e:HEV očakáva približne v polovici tohto roka. Ceny nového modelu zatiaľ nie sú známe.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5