Nová Honda HR-V už len ako hybrid e:HEV

Piatok, 30 júl 2021

Nová generácia modelu HR-V, ktorý sa začne v Európe predávať koncom roku 2021, bude vybavený výhradne len ako hybrid s pokrokovým pohonným ústrojenstvom e:HEV, ktorý zdieľa s aktuálnym modelom Jazz.

Honda-hr-v

Honda verí v elektrifikáciu svojich modelov a do konca roku 2022 chce vo svojich hlavných kategóriách predávať výhradne elektrifikované modely, čo znemená, že vsádza na hybridy a elektromobily. Súčasťou tejto stratégie je aj model HR-V novej generácie, ktorý bude výhradne ako hybrid a ktorý sa v Európe a aj u nás začne predávať v závere tohto roku.

Predchádzajúci model kompaktného HR-V je tu od roku 2013, odkedy sa ho predalo viac ako 3,6 milióna kusov. Oproti nemu sa nový HR-V úplne zmenil. Zachováva si síce štýl SUV kupé, ale svoj dizajn úplne prekopal napriek tomu, že "stará" HR-V sa stále dobre predáva. Vzhľadom na veľkú konkurenciu v segmente sa však zmena žiadala.

Vonkajšie rozmery sa u novej Hondy HR-V zásadne nezmenili. Pre zdôraznenie mohutnosti sa zväčšila len svetlá výška o 10 milimetrov, celková výška je však napriek tomu menšia o 20 milimetrov.

Novinka Hondy bude vybavená výhradne pokrokovým hybridným pohonom e:HEV. Uvedením osvedčeného hnacieho ústrojenstva do kompaktného SUV sa v tejto vysoko konkurenčnej triede predstavila ako nová kombinácia účinnosti a výkonu.

Pohonná jednotka e:HEV novej generácie modelu HR-V disponuje celkovým výkonom 96 kW (131 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen v meste, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Jeho palivovo úsporný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 122 g/km a spotreba paliva je 5,4 l/100 km. Nová Honda HR-V zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,6 sekundy.

Úplne nové HR-V ako najnovší model rodiny e:HEV bude k dispozícii iba s hybridným pohonom. Bez nutnosti pripájania a nabíjania je HR-V vhodný pre každú jazdnú situáciu. Kombinuje responzívny výkon a efektivitu elektrického vozidla s použiteľnosťou a flexibilitou tradičných automobilov na benzínový a naftový pohon.

Hybridné pohonné ústrojenstvo e:HEV ponúka kombináciu vysokého výkonu s vysokou úrovňou efektivity a kultivovanosti. Pohonný systém pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré pracujú s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s inteligentnou riadiacou jednotkou. Hybridný systém zapína automaticky podľa potreby jednotlive motory, ich správanie sa dá upraviť režimami Eco, Normal a Sport.

Nový model HR-V zdieľa s modelom Jazz aj jedinečnú koncepciu zadného priestoru kabíny. Tu má nielen klasicky sklopné sedadlá, ale tiež možnosť zdvihnúť "sedák" a prepravovať tak rozmernejšie predmety. Podľa Hondy sa tu môžu prepravovať napríklad dva bicykle. Batérie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a nezaberajú tak priestor pre posádku ani pre batožiny.

Teraz už zostáva len čakať na začiatok predaja, ktorý je na starom kontinente naplánovaný na koniec tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.