Nová Honda HR-V už len ako hybrid e:HEV

Piatok, 30 júl 2021

Nová generácia modelu HR-V, ktorý sa začne v Európe predávať koncom roku 2021, bude vybavený výhradne len ako hybrid s pokrokovým pohonným ústrojenstvom e:HEV, ktorý zdieľa s aktuálnym modelom Jazz.

Honda-hr-v

Honda verí v elektrifikáciu svojich modelov a do konca roku 2022 chce vo svojich hlavných kategóriách predávať výhradne elektrifikované modely, čo znemená, že vsádza na hybridy a elektromobily. Súčasťou tejto stratégie je aj model HR-V novej generácie, ktorý bude výhradne ako hybrid a ktorý sa v Európe a aj u nás začne predávať v závere tohto roku.

Predchádzajúci model kompaktného HR-V je tu od roku 2013, odkedy sa ho predalo viac ako 3,6 milióna kusov. Oproti nemu sa nový HR-V úplne zmenil. Zachováva si síce štýl SUV kupé, ale svoj dizajn úplne prekopal napriek tomu, že "stará" HR-V sa stále dobre predáva. Vzhľadom na veľkú konkurenciu v segmente sa však zmena žiadala.

Vonkajšie rozmery sa u novej Hondy HR-V zásadne nezmenili. Pre zdôraznenie mohutnosti sa zväčšila len svetlá výška o 10 milimetrov, celková výška je však napriek tomu menšia o 20 milimetrov.

Novinka Hondy bude vybavená výhradne pokrokovým hybridným pohonom e:HEV. Uvedením osvedčeného hnacieho ústrojenstva do kompaktného SUV sa v tejto vysoko konkurenčnej triede predstavila ako nová kombinácia účinnosti a výkonu.

Pohonná jednotka e:HEV novej generácie modelu HR-V disponuje celkovým výkonom 96 kW (131 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen v meste, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Jeho palivovo úsporný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 122 g/km a spotreba paliva je 5,4 l/100 km. Nová Honda HR-V zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,6 sekundy.

Úplne nové HR-V ako najnovší model rodiny e:HEV bude k dispozícii iba s hybridným pohonom. Bez nutnosti pripájania a nabíjania je HR-V vhodný pre každú jazdnú situáciu. Kombinuje responzívny výkon a efektivitu elektrického vozidla s použiteľnosťou a flexibilitou tradičných automobilov na benzínový a naftový pohon.

Hybridné pohonné ústrojenstvo e:HEV ponúka kombináciu vysokého výkonu s vysokou úrovňou efektivity a kultivovanosti. Pohonný systém pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré pracujú s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s inteligentnou riadiacou jednotkou. Hybridný systém zapína automaticky podľa potreby jednotlive motory, ich správanie sa dá upraviť režimami Eco, Normal a Sport.

Nový model HR-V zdieľa s modelom Jazz aj jedinečnú koncepciu zadného priestoru kabíny. Tu má nielen klasicky sklopné sedadlá, ale tiež možnosť zdvihnúť "sedák" a prepravovať tak rozmernejšie predmety. Podľa Hondy sa tu môžu prepravovať napríklad dva bicykle. Batérie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a nezaberajú tak priestor pre posádku ani pre batožiny.

Teraz už zostáva len čakať na začiatok predaja, ktorý je na starom kontinente naplánovaný na koniec tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5