Piatok, 30 júl 2021
Nová generácia modelu HR-V, ktorý sa začne v Európe predávať koncom roku 2021, bude vybavený výhradne len ako hybrid s pokrokovým pohonným ústrojenstvom e:HEV, ktorý zdieľa s aktuálnym modelom Jazz.
Honda verí v elektrifikáciu svojich modelov a do konca roku 2022 chce vo svojich hlavných kategóriách predávať výhradne elektrifikované modely, čo znemená, že vsádza na hybridy a elektromobily. Súčasťou tejto stratégie je aj model HR-V novej generácie, ktorý bude výhradne ako hybrid a ktorý sa v Európe a aj u nás začne predávať v závere tohto roku.
Predchádzajúci model kompaktného HR-V je tu od roku 2013, odkedy sa ho predalo viac ako 3,6 milióna kusov. Oproti nemu sa nový HR-V úplne zmenil. Zachováva si síce štýl SUV kupé, ale svoj dizajn úplne prekopal napriek tomu, že "stará" HR-V sa stále dobre predáva. Vzhľadom na veľkú konkurenciu v segmente sa však zmena žiadala.
Vonkajšie rozmery sa u novej Hondy HR-V zásadne nezmenili. Pre zdôraznenie mohutnosti sa zväčšila len svetlá výška o 10 milimetrov, celková výška je však napriek tomu menšia o 20 milimetrov.
Novinka Hondy bude vybavená výhradne pokrokovým hybridným pohonom e:HEV. Uvedením osvedčeného hnacieho ústrojenstva do kompaktného SUV sa v tejto vysoko konkurenčnej triede predstavila ako nová kombinácia účinnosti a výkonu.
Pohonná jednotka e:HEV novej generácie modelu HR-V disponuje celkovým výkonom 96 kW (131 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen v meste, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Jeho palivovo úsporný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 122 g/km a spotreba paliva je 5,4 l/100 km. Nová Honda HR-V zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,6 sekundy.
Úplne nové HR-V ako najnovší model rodiny e:HEV bude k dispozícii iba s hybridným pohonom. Bez nutnosti pripájania a nabíjania je HR-V vhodný pre každú jazdnú situáciu. Kombinuje responzívny výkon a efektivitu elektrického vozidla s použiteľnosťou a flexibilitou tradičných automobilov na benzínový a naftový pohon.
Hybridné pohonné ústrojenstvo e:HEV ponúka kombináciu vysokého výkonu s vysokou úrovňou efektivity a kultivovanosti. Pohonný systém pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré pracujú s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s inteligentnou riadiacou jednotkou. Hybridný systém zapína automaticky podľa potreby jednotlive motory, ich správanie sa dá upraviť režimami Eco, Normal a Sport.
Nový model HR-V zdieľa s modelom Jazz aj jedinečnú koncepciu zadného priestoru kabíny. Tu má nielen klasicky sklopné sedadlá, ale tiež možnosť zdvihnúť "sedák" a prepravovať tak rozmernejšie predmety. Podľa Hondy sa tu môžu prepravovať napríklad dva bicykle. Batérie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a nezaberajú tak priestor pre posádku ani pre batožiny.
Teraz už zostáva len čakať na začiatok predaja, ktorý je na starom kontinente naplánovaný na koniec tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda