Pondelok, 13 júl 2015
Nové auto so starým menom – to je nový crossover Honda HR-V. Bývalá Honda HR-V, ktorá sa vyrábala v rokoch 1999 až 2006, nemá s novým modelom s rovnakým označením spoločné len modelové meno. Aj keď do predaja nový model príde až na jeseň tohto roku, ceny pre slovenský trh sú už známe.
Japonský výrobca nahrádza hranaté malé SUV modelom, ktorý má oblé a ladné tvary, siluetu ako kupé a svalnaté proporcie. Výzoru podobnému kupé a dynamickým športovým tvarom vďačí nové HR-V zvažujúcej sa zadnej časti karosérie a maskovaniu kľučiek zadného páru bočných dverí, ktoré sú skryté v C-stĺpiku. Aj keď do Európy ešte len príde, v domovskom Japonsku jazdí pod menom Vezel od konca roku 2013.
Svojou dĺžkou 4294 mm a výškou 1605 mm spadá nové HR-V do pomedzia malých áut a nižšej strednej triedy. Vstupuje do segmentu crossoverov, ktorý prežíva na trhu veľký búm a kde Honda nemala doteraz svojho zástupcu. Výrobca však verí, že nový model u zákazníkov zaberie podobne úspešne ako jeho predchodca, ktorého sa v Európe predalo spolu 110 tisíc exemplárov.
V novinke HR-V sa spája osobnosť kupé s výzorom robustne pôsobiaceho SUV. V interiéri ponúka dostatok priestoru pre päticu cestujúcich a výnimočnú univerzálnosť vďaka praktickému systému sedadiel Magic Seats, ktorý poskytuje niekoľko konfigurácií v zadnej časti karosérie. Samozrejmosťou je veľký batožinový priestor s objemom 453 litrov pri nesklopených operadlách zadných sedadiel, po ich sklopení až 1026 litrov.
Nové HR-V môže mať pod kapotou jeden z dvojice ponúkaných motorov. Môže to byť benzínový štvorvalec 1,5 i-VTEC s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov, ktorého najvyšší výkon je 130 koní (96 kW). S ním sa môže spájať buď šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením , alebo bezstupňová CVT so siedmimi predprogramovanými rýchlosťami. Systém Early Downshift During Braking pomáha brzdeniu motorom, Fast Off naopak pri zrýchľovaní, teda pri predchádzaní.
Druhou voľbou môže byť hliníkový turbodiesel 1,6 i-DTEC s malým turbodúchadlom a recirkuláciou výfukových plynov, ktorého výkon je 120 koní (88 kW). Diesel voľbu prevodovky CVT nemá. Poháňané môžu byť len predné kolesá, keďže podľa výrobcu je HR-V s naftou určená viac do mesta ako na nespevnené cesty, kde stačí len pohon dvoch kolies.
Každý nový model HR-V pre Európu je navrhnutý a skonštruovaný tak, aby spĺňal päťhviezdičkové hodnotenie v nárazovom teste Euro NCAP. V štandardnej výbave bude mať systém City-Brake Active. Vyššie výbavy Elegance a Executive majú už v štandardnej výbave pokročilý systém podpory riadenia, ktorý využíva radarové snímače a prednú a zadnú kameru. Tento komplexný balík aktívnych bezpečnostných technológií zahŕňa upozornenie na čelnú kolíziu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a systém podpory diaľkových svetiel.
Teraz pre nášho zákazníka to najpodstatnejšie: ceny na Slovensku. Nová Honda HR-V so základným balíkom výbavy Comfort štartuje na sume 17490 eur. Model HR-V so stredným stupňom Elegance bude stáť od 19190 eur a model s najvyšším stupňom Executive od 22090 eur.
Cenník novej Hondy HR-V
Model- výbava | Motor | Prevodovka | CO2 (g/km) | Spotreba (l/100 km) | Cena |
---|---|---|---|---|---|
Comfort | 1,5 i-VTEC/130k | M* | 130 | 5,6 | 17 490 |
Comfort | 1,6 i-DTEC/120k | M* | 104 | 4,0 | 19 690 |
Elegance | 1,5 i-VTEC/130k | M* | 130 | 5,6 | 19 190 |
Elegance | 1,5 i-VTEC/130k | CVT** | 120 | 5,2 | 20 490 |
Elegance | 1,6 i-DTEC/120k | M* | 104 | 4,0 | 21 390 |
Executive | 1,5 i-VTEC/130k | M* | 134 | 5,7 | 22 090 |
Executive | 1,5 i-VTEC130k | CVT** | 125 | 5,2 | 23 390 |
Executive | 1,6 i-DTEC/120k | M* | 108 | 4,1 | 24 290 |
* - 6stupňová s manuálnym radením
** - 7stupňová bezstupňová
Nová Honda HR-V príde k predajcom koncom septembra tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda