Piatok, 25 september 2020
Honda inovovala model CB125F a vstupuje ním do roku 2021. Nový model je určený predovšetkým pre mladých a začínajúcich jazdcov, vyznačuje sa mimoriadne nízkou spotrebou paliva a zachováva si jazdné výkony predchodcu.
Nový stroj je oproti súčasnému modelu o 11 kg ľahší. Jeho motor s technológiou znižovania trenia eSP (enhanced Smart Power) sa vyznačuje mimoriadne nízkou spotrebou paliva pri zachovaní jazdných výkonov a po novom je vybavený štartérom kombinovaným s alternátorom (ACG).
K novému vzhľadu modelu CB125F prispieva kapotáž so štylistickými rysmi väčších súrodencov radu CB a vo výbave má teraz LED svetlomet, stredový stojan a digitálny prístrojový panel s indikátorom úspornej jazdy Eco.
Motocykel s objemom 125 cm3 pre začínajúcich jazdcov je predovšetkým mnohostranný. Predstavuje tiež najekonomickejší spôsob cestovania, a to tak z pohľadu obstarávacej ceny ako aj z prevádzkových nákladov. Je to motocykel odolný, ľahko ovládateľný a úsporný.
Pre mnohých je motocykel s objemom 125 cm3 začiatkom ich motocyklového dobrodružstva ako prvý naozajstný motocykel. Svojmu majiteľovi poskytovať všetko čo od motocykla požadujú a očakávajú. Honda CB125F je ľahko ovládateľný motocykel, kvalitou spracovaný a s atraktívnym vzhľadom.
Nový model Honda CB125F má vzduchom chladený motor s technológiou eSP vyrábaný v továrni firmy Honda v Taliansku. Jednovalcový dvojventilový motor s rozvodom SOHC spĺňa požiadavky emisnej normy Euro5. Má prepracovaný rám a svojim štýlom odkazuje na väčších súrodencov hondy. LED svetlomet a nový digitálny prístrojový panel zdôrazňujú celkovú jeho kvalitu.
Nový motor už so spomínanou technológiou enhanced Smart Power (eSP) sa vyznačuje o 27 % nižšou spotrebou paliva bez toho, aby došlo k zníženiu výkonu. Nová je technológia znižovania trenia aj vďaka ihlovým ložiskám. Štartér je kombinovaný s alternátorom a dodáva motoru potrebnú energiu. Vďaka týmto riešeniam je motor o 7 kg ľahší. Motocykel má päťstupňovú prevodovku a zapuzdrenú reťaz stáleho prevodu.
Maximálny výkon motora 8 kW/11k je k dispozícii pri 7500 otáčok. Spotreba paliva sa znížila z pôvodných 2 l/100 km na 1,5 l/100 km, čo pri 11-litrovej nádrži predstavuje dojazd okolo 800 km.
Nový rám z oceľových rúrok je oproti predchodcovi o 1,7 kg ľahší. Dva zadné tlmiče disponujú funkciou nastavenia predpätia. Pohotovostná hmotnosť je 117 kg, čo je oproti predchádzajúcemu modelu zníženie o 11 kilogramov.
Honda CB125F pre rok 2021 bude k dispozícii vo farebných vyhotoveniach červená Splendor Red, biela perleťová Pearl Cool White a čierna.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda