Utorok, 19 február 2013
Na Slovensko zavítala v týchto dňoch nová Dacia Logan. Druhá generácia má uhladené tvary a pôsobí veľmi esteticky. Prednosťou nového modelu je bezkonkurenčná cena a vysoká úžitková hodnota. Podobne ako jej predchodca aj nový Logan je dostupné rodinné auto, ale na rozdiel od neho má elegantnejší a uhladenejší vzhľad a už tradične ponúka bezkonkurenčný pomer priestor/výbava/cena.
Ak sa predošlému modelu, ktorý rumunský výrobca pod krídlami Renaultu uviedol na náš trh v roku 2004, mohli vytýkať určité nedostatky, nový Logan ponúka viac a lepšiu kvalitu, ale opäť za dobrú cenu. Ak prvý Logan bol najmä pre menej náročných záujemcov, nový model to v rodnom liste napísané nemá. Takže Logan novej generácie, ktorá na Slovensku prichádza do predaja práve v týchto dňoch, sa môže ponúkať ako model, ktorý dokáže svojho majiteľa nielen plne uspokojiť, ale aj nadchnúť.
Nový Logan sa môže pýšiť robustnejšou mriežkou chladiča, novým dizajnom a vyššou eleganciou. Je viac komfortný, má nové prvky výbavy z modelu Lodgy v podobe multimediálneho systému MediaNav a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Väčší je aj komfort jazdy vďaka novému posilňovaču riadenia, lepšiemu odhlučneniu a ohľaduplnejšiemu vzťahu k životnému prostrediu, keďže každá verzia nového Logana spĺňa emisnú normu Euro 5.
Aj nový Logan, tak ako jeho predchodca, má trojpriestorovú karosériu typu sedan. Za osem rokov, ktoré uplynuli od uvedenia prvej generácie, technika značne pokročila, takže čo bolo dobré vtedy, dnes už nestačí. A tak nový Logan pokročil v dizajne exteriéru i interiéru, dostal nové motory a lepšiu a bohatšiu výbavu, používa lepšie materiály a vyššia je aj kvalita spracovania. Takže Logan už na pohľad vyzerá skutočne dobre.
Bezpečnosť Logana vylepšujú bočné airbagy a systém ESP. Dobre pôsobí aj nový interiér. Je komfortnejší, ovládacie prvky sú v dobrom dosahu vodiča a priestor vo vnútri kabíny je väčší. Viac miesta je pre cestujúcich na zadných sedadlách. Vďaka kvalitnejším materiálom bude mať nový model aj vyššiu spoľahlivosť. Najväčšou devízou Logana je však batožinový priestor s doslova obrovským objemom 510 litrov, čo je rekord v tejto triede. Budúci majitelia určite ocenia aj odpruženie auta, čo sa najlepšie prejaví na nekvalitných povrchoch našich ciest.
Pod kapotou nového Logana budú dva benzínové motory, jeden na plyn LPG a jeden turbodiesel. Základnou motorizáciou je štvorvalec 1,2 16V 55 kW/75 k. Výkonnejšou benzínovou jednotkou je trojvalec 0,9 TCe 66 kW/90 k. Verzia s LPG je 1,2 16V 53 kW/72 k a použitý turbodiesel je známy 1,5 dCi 55 kW/75 k.
Ceny tak ako v minulosti boli a aj teraz sú najnižšie v segmente. Cenník otvára Logan s motorom 1,2 16V 55 kW/75 k a cenou 6490 eur a základnou výbavou Access. Vo vyššej výbave Ambiance môže mať Logan pod kapotou na výber dva motory. Prvý s objemom 1,2/75 k používa benzín a druhý na LPG 1,2/73 k. Prvý má cenu 7090 eur a druhý 7690 eur. Trojvalec 0,9 TCe/90 k sa s výbavou Access ani Ambiance ponúkať nebude. Má ho len najvyššia Arctica, cena je tu 8790 eur. Aj turbodiesel 1,5 dCi/75 k je v ponuke len s výbavou Arctica – za 9990 eur. S výbavou Arctika si možno kúpiť Logan aj benzínovým motorom 1,2/75 k a 1,2/72 k s pohonom na LPG.
Autor: J. GoldbergerFoto: Autor