Nissan: ostrejšie a najlepšie GT-R

Pondelok, 15 november 2010

Ak pôvodné GT-R, predstavené v roku 2007, bolo poriadne ostrým kalibrom, prepracovaný model pre rok 2011 s výkonom zvýšeným zo 485 na 530 koní je riadenou strelou s pridanou hodnotou. S týmto výkonom je nové GT-R schopné "vyprášiť" svojim výkonom napríklad Porsche 911 Turbo a vyrovná sa ním Turbu S. Chcete ho mať vo svojej garáži? Ak si ho teraz objednáte, začiatkom roka 2011 vám ho vyrobia a už s prvým jarným slnkom môžete s ním vyraziť napríklad na Severnú smyčku Nürburgringu, alebo do Orechovej Potône na Slovakia-ring.

Nissan GT-R
Prepracovaný Nissan GT-R pre rok 2011 je výkonnejší, rýchlejší a aj lepšie ovládateľný

Okrem základnej verzie sa novinka Nissanu bude vyrábať aj v dvoch nových špeciálnych limitovaných sériách s názvami Club Track a Egoist. Verzia Club Track je určená pre využitie na okruhoch a prémiová verzia Egoist je zameraná na špičkové remeselné vypracovanie. Vyhotovenie Egoist je naplnením ambícií Nissanu GT-R. Výhradne pre konkrétneho zákazníka ho vytvára Takumi, skutočne skúsený majster remeselného spracovania. Na výber ponúka napríklad dvadsať odtieňov interiéru.

Superšport Nissan GT-R 2011 vyvíjali predovšetkým so zreteľom na jeho charakteristiku ako mnohoúčelový výkonný automobil. Vďaka kreatívnemu dizajnu a prvkom vylepšujúcim aerodynamiku vyzerá exteriér nového GT-R stabilnejšie a robustnejšie a interiéru dodali jeho tvorcovia športovejší ráz.

Nissan GT-R
Sedadlá v novom vyhotovení ponúkajú väčšie pohodlie a bezpečné vedenie v zákrutách

Nissan GT-R modelového roku 2011 dostal pridanú porciu výkonu i krútiaceho momentu. Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu nasávania sa zvýšil výkon vidlicového šesťvalca s objemom 3,8 litra na 530 koní pri 6 400 otáčkach a najvyšší krútiaci moment na 612 Nm v rozsahu otáčok od 3200 do 6000. A čo je zaujímavé, motor napriek zlepšeným výkonovým parametrom má nižšiu spotrebu a emisie. Najvyššia rýchlosť nového GT-R je 313 km/h, akceleráciu z 0 – 100 km/h výrobca zatiaľ nezverejnil.

V čom sa GT-R zmenilo? V prvom rade má prepracovaný dizajn. Vonkajší vzhľad menia aj prvky pridaného aerodynamického balíka. Zmenou na exteriéri sú väčšie nárazníky a maska chladiča, prepracovaná maska svetlometov, väčšie vstupy na chladiaci vzduch, denné LED svetlá vpredu, nové pneumatiky a dizajn ráfikov, zväčšené koncovky výfukov a zadný difúzor z karbónu. Nové GT-R má posilnené športové gény prostredníctvom výkonnejšieho motora, lepšej aerodynamiky a zvýšeného prítlaku na prednú i zadnú nápravu, výkonnejšieho chladenia a brzdového systému (rozmerné brzdové kotúče s priemerom 390 mm zabezpečujú väčšiu brzdnú silu, pomalšie vädnutie bŕzd a citlivejšie dávkovanie brzdného účinku), lepšej ovládateľnosti a jazdného komfortu.

Nissan GT-R
Verzia Club Track umožňuje na okruhu naplno využiť potenciál výkonu motora

Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie. Zvýšila sa aj priľnavosť pneumatík pri zatáčaní a stabilita pri jazde v priamom smere. Na zadnej náprave došlo ku zmene charakteristiky zbiehavosti. Výsledkom je lepšia priľnavosť vnútorných kolies pri zatáčaní a lepšia väzba od vozovky. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy. Pridané vzpery v priestore motora a prístrojovej dosky zvýšili tuhosť karosérie. Informácie od zavesenia sa vstrebávajú rýchlejšie a zlepšila sa reakcia na pokyny vodiča. Zároveň sa zvýšila aj presnosť zlícovania panelov karosérie.

Novinkou u nového superšportu GT-R je režim SAVE, ktorý pri jazde na diaľnici či otvorenej ceste optimalizuje krútiaci moment a upravuje schému radenia za účelom zníženia aktuálnej spotreby paliva. S litrom benzínu prejde GT-R 8,5 km, čo je 11,8 l/100 km. Za znížené emisie vďačí katalyzátoru s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiacej jednotke motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom. Pridaný bol aj režim 2WD, ktorý dočasne preradí na pohon dvoch kolies.

Nissan GT-R
Motor prepracovaného modelu GT-R má výkon 530 k pri otáčkach 6400 za minútu. Nové výkonnejšie motory RT-R sa vyznačujú novým červeným krytom na motore.

Novinka Nissan GT-R je ďalším spestrením ponuky superrýchlych automobilov na slovenský trh. Nissan GT-R vo verzii Premium Edition má cenu 90 000 eur, vo verzii Black Etion 91 300 eur. Dodávky pre Európu sa začnú vo februári 2011.

Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.