Nissan GT-R po najväčšom facelifte

Sobota, 11 jún 2016

Superšport Nissan GT-R pre rok 2017 v modernizovanej podobe mal svetovú premiéru na newyorskom autosalóne v marci tohto roku. Má nový vzhľad interiéru i exteriéru a dočkal sa významných vylepšení a jazdných vlastností.

1 Nissan GT-R 2017
Nissan GT-R 2017 v modernizovanej podobe. Premiéru mal v marci v New Yorku.

Vylepšený Nissan GT-R má zosilnený podvozok a silnejší motor V6 s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami. Oproti minulému modelu je výkon modernizovaného Nissanu GT-R vyšší o 20 koní. Teraz má 570 koní (419 kW) pri 6800 ot./min, najvyšší krútiaci moment 635 Nm, to vďaka zvýšeniu tlaku turbodúchadla a tiež systému časovania zapaľovania, ktorý je teraz riadený na úrovni jednotlivých valcov. Táto technológia bola predtým vyhradená len pre vozidlo GT-R Nismo.

Zmeny v úprave motora priniesli lepšiu akceleráciu v strednom pásme otáčok (3200 ot. / min) a maximálny krútiaci moment dostupný v širšom pásme výkonového spektra. Podobne ako pri vozidle GT-R Nismo sa navyše vďaka presnejšiemu riadeniu časovania zapaľovania pri jednotlivých valcoch dosiahlo značné obmedzenie klepania motora. Účinnejšie spaľovanie paliva prispieva tiež k zlepšeniu jeho emisných parametrov.

Systém správy radenia bol pri šesťstupňovej sekvenčnej dvojspojkovej prevodovke modernizovaný pre väčšiu uhladenosť a výkon v najrôznejších jazdných situáciách. Keď sa začne vozidlo napríklad pomaly rozbiehať z pokoja, je teraz preradenie medzi prvým a druhým rýchlostným stupňom oveľa plynulejšie než predtým.

Pri predchádzajúcom modeli GT-R sa pri rozjazde z pokoja s ľahkým plynom znížil krútiaci moment, čo spôsobovalo tak trochu lenivejšiu reakciu. Pri GT-R model 2017 sa v podobnej situácii krútiaci moment motora nezníži, čo zvyšuje plynulosť po počiatočnej akcelerácii, a to i pri pomalšom pridávaní plynu. Navyše zvuk z výfuku je teraz znateľne tichší pre oveľa príjemnejšiu jazdu pri bežnom každodennom jazdení. Nový je aj titánový výfukový systém, ktorý lepšie znáša vysoké teploty výfukových plynov z motora.

Výkon motora modelu GT-R 2017 sa prenáša na všetky štyri kolesá vozidla pomocou systému vzadu umiestnenej prevodovky Attesa E-TS. Pri bežnej jazde sa GT-R správa ako vozidlo s pohonom zadnej nápravy a rozdelením krútiaceho momentu 0 : 100, ale rozdelenie výkonu je možné nastaviť až na 50 : 50 v závislosti od rýchlosti, bočného zrýchlenia, uhla natočenia volantu, prekĺzavania pneumatík, povrchu vozovky a uhlovej rýchlosti.

Podvozková platforma Premium Midship modelu GT-R umiestňuje prevodovku i rozvodovku do zadnej časti vozidla, takže nie je treba využívať tradičný kardanový hriadeľ. Zavesenie môže fungovať nezávisle a dochádza k optimalizácii rozloženia hmotnosti a maximalizácii priľnavosti pneumatík v zákrutách. Špeciálny systém tlmičov Bilstein® DampTronic vozidla GT-R je nastaviteľný vodičom a využíva údaje z viacerých informačných systémov vozidla na zaistenie primeranej tlmiacej sily a vysokej úrovne ovládateľnosti.

Riadenie modelu GT-R je hrebeňové s posilňovačom, závislé od rýchlosti vozidla, má štvorbodové upevnenie tuhými izolátormi a tak poskytuje ostrejšiu reakciu pri divokejšej jazde, menšiu námahu pri jazde v meste a mimoriadne dobrú reakciu na diaľnici.

2 Nissan GT-R 2017
Špičkový Nissan GT-R je využiteľný na každodenné používanie, ale aj na preteky

Podobne ako súčasný model ponúka aj GT-R 2017 vodičovi systém DampTronic výber troch nastavení: Normal, Comfort a "R". Výber z troch možností nastavenia je k dispozícii aj pre systém VDC a radenie prevodových stupňov. Pri modeli 2017 nastavenia "R" a Comfort poskytujú vodičovi športovejší charakter alebo plynulejší jazdný štýl.

Súčasná šiesta generácia Nissanu GT-R sa po prvý raz predstavila v roku 2005 na tokijskom autosalóne ako štúdia, premiéra sériového modelu sa uskutočnila na rovnakom mieste o dva roky neskôr. Kultový vlajkový model Nissanu zostal verný svojim koreňom a vďaka najmodernejším špičkovým technológiám ponúka skvelé jazdné vlastnosti a výkon.

Pre model GT-R je charakteristický vysokovýkonný motor V-6 (namiesto skoršieho radového šesťvalca) s objemom 3,8litra s dvojitým turbodúchadlom, plazmovo ošetrené vložky valcov, sekvenčná šesťstupňová dvojspojková prevodovka s radením pádlami a vysoko vyspelé systémy Attesa E-TS 4WD a Nissan Vehicle Dynamics Control.

Práve taká má byť aj nová nastupujúca siedma generácia Nissanu GT-R modelového roku 2017.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.