Pondelok, 11 máj 2009
Škoda Auto predstavila novú tvár modelov Octavia RS a Scout. Po modernizácii automobilu Octavia koncom minulého roka sa faceliftu dočkali aj športovo ladená Octavia RS a Octavia Scout. Oba modely ponúkajú okrem dizajnových zmien aj technologické novinky, medzi ktorými nechýba napríklad senzor kvality vzduchu pre klimatizáciu Climatronic či nové prvky svetelnej techniky.
Omladená Octavia RS zaujme novo tvarovanou maskou chladiča s logom RS a zmenenými svetlometmi. Pri tejto verzii môžu byť po prvýkrát osadené xenonovými výbojkami s natáčacím modulom. Inovovaný nárazník so širším a výraznejším nasávacím otvorom ponúkne ďalšie dve novinky. Okrem hmlových svetlometov s Corner funkciou sú pre modely Octavia RS k dispozícii aj LED svetlá pre denné svietenie. Atraktívnejší tvar dostali aj združené kryty zadných svetiel. K dispozícii je nový metalický lak Anthracite a 18palcové kolesá. Športový podvozok znížený na 127 mm, znížená hmotnosť vozidla – o 20 kg pri benzínovej a o 15 kg pri naftovej verzii – a nižšia hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitívne ovplyvňujú jazdné a dynamické parametre – maximálnu rýchlosť, pružnosť i zrýchlenie.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS spĺňajú normu EU 5. Benzínový motor 2,0 TSI/200 k má spotrebu 7,5 l/100 km a množstvo emisií CO2 je 175 g/km. Dieselový agregát 2,0 TDI CR/170 k je po prvý raz s priamym vstrekovaním paliva common rail, spotrebuje na 100 km 5,7 litra nafty a produkcia emisií CO2 činí len 150 g/km. Oba motory budú k dispozícii výlučne so šesťstupňovou manuálnou alebo – prvýkrát aj s dvojspojkovou DSG prevodovkou. Najvyššia rýchlosť s manuálnou prevodovkou je 225 km/h, s prevodovkou DSG 223 km/h.
Vynovená je aj Škoda Octavia Scout. Spolu s Fabiou Scout a Roomsterom Scout sú v modelovom rade Scout vrcholom ponuky. Omladená silueta dostala tvár, ktorá je špecifická pre celý modelový rad Octavia: prepracovaná maska chladiča je lemovaná výraznými svetlometmi a masívny predný nárazník s hmlovými svetlometmi s Corner funkciou zvýrazňujú terénny vzhľad vozidla. Ochranné prvky karosérie dopĺňa nový metalický lak Rosso Brunello.
Dobrá priechodnosť terénom vďaka 179 mm svetlej výšky a ochrane podvozku sú pre Octaviu Scout postačujúce i pre nespevnené cesty. Pohon všetkých kolies je riešený štvrtou generáciou spojky Haldex, ktorá dokáže preniesť až 85 % krútiaceho momentu na jedno koleso. O pohon sa stará jeden z dvoch výkonných motorov v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou: benzínový 1,8 TS/160 k (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/140 k (EU 4).
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda