Piatok, 04 február 2011
V jarných mesiacoch tohto roku pribudne do rodiny Mini model Cooper SD, odteraz najvýkonnejší naftový variant modelovej ponuky Mini. Nový dvojlitrový turbodiesel má najvyšší výkon 105 kW/143 k. Nový motor je určený pre modely trojdverové Mini, Clubman, Cabrio a Countryman.
Nový dvojlitrový naftový motor vychádza z konštrukcie menšieho 1,6litrového agregátu modelov Mini One D a Mini Cooper D. Celohliníková konštrukcia umožnila udržať nízku hmotnosť a turbodúchadlo s variabilnou geometriou zase maximalizovalo efektívny ťah v širokom pásme otáčok. Agregát je vybavený priamym vstrekovaním common-rail so solenoidovými vstrekovačmi, ktoré sú umiestnené centrálne v spaľovacom priestore. Pracovný tlak vstrekovania je 1600 barov. Výkon 143 koní na dnešné pomery nie je oslnivý, ale v tomto segmente nemá konkurenciu.
Motor dosahuje výkon 143 koní a najvyšší krútiaci moment nového Mini má 305 Nm a vrcholí pri 1750 až 2700 otáčkach. V trojdverovej verzii zrýchli Mini Cooper SD z pokoja na 100 km/h za 8,1 sekundy a je schopný vyvinúť maximálnou rýchlosťou 215 km/h. Vďaka svojej mimoriadnej efektivite spotrebuje v kombinovanej prevádzke iba 4,3 l/100 km, pri emisiách CO2 len 114 g/km. Verzia Mini Cooper SD Clubman dosiahne 100 km/h za 8,6 sekundy, pri zhodnej maximálnej rýchlosti 215 km/h. Má kombinovanú spotrebu 4,4 l/100 km a hladina emisií CO2 je 115 g/km.
Mini Cooper SD Cabrio zrýchli na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. V priemere spotrebuje 4,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 majú hodnotu 118 g/km. Mini Countryman z kategórie SUV dokáže s pohonom predných kolies zrýchliť na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má 198 km/h. V kombinovanej prevádzke vystačí so spotrebou 4,6 l/100 km pri emisiách CO2 na úrovni 122 g/km. S pohonom 4x4 dosiahne Countryman 100 km/h za 9,4 sekundy, vyvinie maximálnu rýchlosť 195 km/h, spotreba nafty má hodnotu 4,9 l/100 km a emisie CO2 sú 130 g/km.
Všetky modelové varianty Mini Cooper SD budú sériovo kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, najľahšou svojho druhu, s hmotnosťou iba 44,8 kg. Šesťstupňový automat bude k dispozícii v doplnkovej výbave.
Exteriér modelu Cooper SD bude od ostatných naftových verzií ľahko rozpoznateľný: v strede prednej kapoty bude mať výrazný nasávací otvor a vzadu dve koncovky výfuku a znaky SD na príslušných miestach. Okrem Cooper SD Cabrio budú mať ostatné verzie aj strešný spojler.
Od druhého štvrťroka 2011 bude pre Mini a Mini Cabrio k dispozícii priamo z výrobného závodu balík optických aj technických prvkov John Cooper Works, špeciálne vyvinutých pre tento model. Napríklad aerodynamický balík predného, zadného a bočných nástavcov. Čierny lem, ktorý vytvárajú okolo celého vozidla, pôsobí mimoriadne športovo.
O kontakt s vozovkou sa starajú hmotnostne optimalizované 17palcové disky kolies z ľahkej zliatiny John Cooper Works Cross Spoke Challenge. Balík John Cooper Works tiež pridáva k štandardne dodávanej dynamickej kontrole stability (DSC) režim dynamickej kontroly trakcie (DTC), ako aj elektronickú uzávierku diferenciálu EDLC. DTC s DSC umožňuje kolesám kontrolovanú mieru preklzu a spolu s EDLC pomáha pri zrýchľovaní z ostrej zákruty tak, že pribrzďuje koleso, ktoré má tendenciu preklzávať.
Na jar 2011 príde Mini s novými štýlovými možnosťami individualizácie. V ponuke bude produktový rad Mini Yours (Vaše Mini) s exkluzívnymi dizajnovými prvkami pre exteriér aj interiér. Patria sem nezvyčajné farby, varianty čalúnenia a interiérové schémy. Chýbať nebudú ani limitované edície pre každý zo štyroch aktuálnych modelových radov MINI.
Autor: J. Goldberger