Štvrtok, 28 jún 2012
Mini Clubvan sme ako koncept videli už na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve. Teraz je z neho už sériový model, prvá dodávka v segmente supermini. Britský výrobca fungujúci pod taktovkou silného bavorského brata BMW tak rozširuje svoje portfólio o ďalší zaujímavý model. Navyše s prémiovým nádychom.
Rozmery nového Clubvanu sa zhodujú s už známym modelom Clubman: nová dodávka je dlhá 3961 mmm, široká 1683 mm a vysoká 1426 mm – pri rázvore náprav 2547 mm. Pätoro dverí, z ktorých zadné sú dvojkrídlové, jej slúži k lepšiemu prístupu k naloženiu a vyloženiu prevážaného nákladu z úložného, resp. nákladného priestoru.
Úložný priestor má objem 860 litrov, dlhý je 115 cm, široký 102 cm a zaťažiť ho možno nákladom do hmotnosti 500 kilogramov. Priestor za sedadlami vodiča a spolujazdca a úložný priestor s rovnou podlahou oddeľuje hliníková priečka a mreža z nehrdzavejúcej ocele.
V ponuke pohonných jednotiek budú tri motorové verzie. Základnou pre Mini One Clubvan bude benzínový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 98 koní. V strede ponuky je ďalší benzínový motor s rovnakým objemom, ale výkonom 122 koní. Poslednou verziou je vznetový motor pre model Cooper D Clubvan s výkonom 111 koní.
Pre všetky motorové verzie je štandardom šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením, pre dieselovú verziu Cooper D Clubvan bude možné si objednať za príplatok aj šesťstupňový automat. V štandardnej výbave nechýba systém Stop/Start ani rekuperácia brzdnej energie.
Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom a obkladové lišty Fine White Silver. Interiér môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami, na prianie aj s koženými poťahmi. Extra doplnkami na zvýšenie komfortu a bezpečnosti môžu byť napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, adaptívne hlavné svetlá, automatická klimatizácia a iné. Alternatívou k štandardnému MINI CD rádiu sú k MINI Boost CD a MINI Visual Boost. Užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.
Autor: J. GoldbergerFoto: Mini