Mercedes-Benz triedy E po facelifte

Sobota, 22 december 2012

V Štuttgarte si pohrali s Mercedesom vyššej strednej triedy. Výsledkom je modernizovaný model triedy E sedan i kombi. Základné zmeny sa odohrávajú na prednej časti auta a pod kapotou. Mercedes opustil od ostrých liniek na karosérii, hlavné svetlomety už nie sú rozdelené a v nich sú aj diódy na denné svietenie. Nárazník má nový dynamickejší tvar, takže predná partia sa nesie v štýle ostatných modelov značky.

Mercedes trieda E
Vynovený Mercedes-Benz triedy E upustil od niektorých tradičných dizajnových prvkov

Zmeny na boku karosérie sú vcelku nie veľmi výrazné a vzadu sa menila hlavne optika koncových svetiel. Žiadne väčšie či zásadnejšie zmeny sa neodohrali ani v interiéri vozidla. Zato faceliftovaný Mercedes triedy E má teraz pod kapotou nové účinnejšie a úspornejšie motory.

Základný je benzínový dvojlitrový štvorvalec BlueDirect s priamym vstrekovaním s výkonom 155 kW/211 k a kombinovanou spotrebou 5,8 l/100km. Ďalšou pohonnou jednotkou je E 300 BlueTEC Hybrid, ktorý spojením naftového dvojlitrového motora a elektromotora s výkonom 19 kW má celkový výkon 230 koní a spotrebu 4,1 l/100 km. S touto spotrebou by mal byť najúspornejším vo svojej triede. Spolu bude v ponuke 18 motorizácií, všetky s funkciou Eco Stop/Start.

Výkon motora sa bude prenášať cez 6stupňovú manuálnu prevodovku, alebo najnovšiu automatickú sedemstupňovú 7G-Tronic Plus s radiacou pákou i páčkami Direct Select. Komfort a bezpečnosť jazdy budú optimalizovať štyri varianty nastavenia podvozku. Jazdné vlastnosti a trakciu vylepší permanentný pohon všetkých kolies 4Matic.

Sedan i kombi vynovenej triedy E použijú jedenásť nových alebo optimalizovaných asistenčných systémov z budúcej triedy S. Okrem iných inteligentné systémy so stereo kamerou a viacstupňovou radarovou senzorikou, ale aj také, ktoré dokážu zabrániť nehodám s inými vozidlami alebo chodcami. Chýbať nebude ani aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu, ktorý vie predísť nehodám s autami z protismeru, alebo neoslepujúce stále diaľkové svetlo.

V ponuke budú aj nové zábavné a informačné systémy novej triedy E, ktoré poskytnú na cestách aktuálne informácie, ale aj zážitok z hudby. Na prianie môže mať zákazník tiež výkonné navigačné zariadenia a pripojenie na internet.

Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E
Autor: janGold
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.