Piatok, 14 december 2018
Po štyroch rokoch od debutu modelov Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio prichádza teraz ich prvá veľká modernizácia.
V oba nové modely, Coupé i Cabrio, vybavili početnými inováciami aj z nedávno uvedeného štvordverového kupé Mercedes-AMG GT. Navyše pribudol v limitovanej sérii aj špičkový model GT R Pro, ktorý má veľmi blízko k pretekárskemu športu.
Dvojdverové kupé a roadster Mercedes-AMG GT okrem viacerých vynovení získali integrované prvky exteriéru na reguláciu dynamiky jazdy AMG Dynamics pre ešte agilnejšie jazdné vlastnosti, nový volant AMG Performance, stredovú konzolu s inovatívnymi tlačidlami s displejom a plne digitálnu prístrojovú dosku s exkluzívnym štýlom zobrazovania AMG Superšport.
Kupé a roadster Mercedes-AMG GT majú nový dizajn karosérie, nový podvozok, aerodynamicky prepracované detaily s ešte väčším celkovým aerodynamickým prítlakom, odľahčenú konštrukciu škrupinového sedadla a disky s odľahčenou konštrukciou. Všetky vylepšenia dávajú obom novým modelom ešte dynamickejší charakter.
Súčasťou mimoriadnej výbavy je parkovací balík s asistentom parkovania Parktronic s cúvacou a prednou kamerou. Dvojdverový Mercedes-AMG GT bude dostupný aj v novej farbe exteriéru briliantová modrá magno a čalúnenie z dvojfarebnej kože napa Exklusiv Style v kombinácii strieborná pearl/čierna.
Modely GT Coupé i Cabrio budú dostupné v štyroch verziách: základnej GT (3982 cm3, 476 k, 630 Nm) a vyšších GT S (3982 cm3, 522 k, 670 Nm), GT C (3982 cm3, 557 k, 680 Nm) a GT R/GT R Pro (3982 cm3, 585 k, 700 Nm). Ani jedna z uvedených verzií nemá maximálnu rýchlosť nižšiu ako 300 km/h a šprint z 0 na 100 km/h stihnú pod štyri sekundy.
Limitovaný model Mercedes-AMG GT R Pro určený predovšetkým na pretekárske trate sa vyznačuje precíznejšou jazdou vďaka optimálne prispôsobiteľnému podvozku, nižšej hmotnosti, početným dielcom z karbónu, keramickým kompozitným brzdám, odľahčeným diskom a vylepšenej aerodynamike. Ešte pred svetovou premiérou prekonal model GT R Pro doterajší rekord severnej slučky Nürburgringu, ktorý držal doterajší GT R, časom 7:04:621 minúty.
Autor: J. GoldbergerFoto: Mercedes-AMG