Pondelok, 15 február 2010
Koncept Mercedes-Benz SLS pri svojej premiére na autosalóne vo Frankfurte v septembri 2009 vzbudil veľkú pozornosť. Presne o dva týždne na autosalóne v Ženeve predstaví nemecký výrobca produkčný model tohto a hneď na to sa rozbehne sériová výroba. Koncom marca sa potom nový Mercedes-Benz SLS AMG s unikátnym dizajnom s krídlovými dverami, dôsledne odľahčenou konštrukciou a vynikajúcou jazdnou dynamikou vydá do sveta superšportových automobilov.
Výrobu modelu SLS bude charakterizovať koncentrácia na ručnú prácu. Tak pri hliníkovom ráme Spaceframe, pri výrobe motorov, ako aj pri finálnej montáži. Podvozok a karosériu z hliníka bude vyrábať spoločnosť Magna Steyr v rakúskom Grazi, s ktorým koncern Daimler spolupracuje už od roku 1979. Práve tu sa vyrába Mercedes-Benz triedy G a predtým sa tu vyrábal aj Mercedes-Benz triedy E 4Matic. Teraz rakúsky závod rozšíri svoju výrobu o skelety pre SLS, ktorý má hmotnosť len 241 kg a z veľkej časti ho budú zhotovovať ručne.
Ručná práca bude charakteristická aj pre výrobu motorov AMG v Affalterbachu, kde sa bude montovať osemvalcový vidlicový motor AMG so zdvihovým objemom 6,3 litra a výkonom 571 koní podľa filozofie One man, one engine.
Finálna sériová produkcia modelu SLS AMG bude prebiehať v Sindelfingene, v najväčšej výrobnej základni značky Mercedes-Benz. Preto tu, lebo tento závod symbolizuje maximálnu kvalitu výroby a výrobku. Pre konečnú montáž modelu Mercedes-Benz SLS AMG boli montážne linky a výrobné zariadenia prispôsobené najnovšiemu stavu vývoja techniky a vybraní špecialisti budú v Sindelfingene vyrábať okrídlený automobil do veľkej miery ručne.
Nový SLS AMG má karosériou s hliníkovým rámom a krídlovými dverami, 6,3-litrový motor AMG V8 uložený za prednou nápravou s najvyšším výkonom 571 koní a krútiacim momentom 650 Nm a mazanie so suchou kľukovou skriňou. Prevod sily od motora na kolesá sprostredkováva sedemstupňová dvojspojková prevodovka s usporiadaním transaxle (umiestnenou pred zadnou nápravou). O jazdné vlastnosti sa postará športový podvozok s hliníkovými nápravami s dvojitými priečnymi ramenami.
Mercedes-Benz SLS AMG má vďaka hliníkovému rámu hmotnosť len 1620 kilogramov. Jej rozloženie medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 47:53 a nízke ťažisko garantujú výborné jazdné vlastnosti a vysokú jazdnú dynamiku. Z nuly na 100 km/h zrýchľuje okrídlený mercedes za 3,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 317 km/h. S kombinovanou spotrebou 13,2 litra benzínu na 100 kilometrov patrí SLS AMG medzi najúspornejšie vo svojej kategórii.
Nový Mercedes-Benz SLS AMG príde na trh 27. marca tohto roku. Predpokladaná cena by podľa zahraničných zdrojov mala začínať na 177 310 eurách (5,34 mil. Sk).
Autor: J. GoldbergerFoto: Mercedes-Benz