Utorok, 25 november 2008
Jedným z mimoriadne očakávaných modelov tohtoročného autosalónu v Los Angeles bola nová Mazda3. Aj tento model bol vyvíjaný v zmysle filozofie Zoom-Zoom spoločnosti Mazda, ktorá pojednáva o vývoji automobilov, kde riadenie je zábava a zároveň sú šetrné k životnému prostrediu.
Mazda3 prichádza v úplne prepracovanej podobe sedanu novej generácie. Má nový atraktívnejší vzhľad, dynamickejší dizajn karosérie, sľubuje väčší zážitok z jazdy, obsahuje progresívne ekologické a bezpečnostné prvky a má vyššiu úroveň štandardného a voliteľného vybavenia. A podľa výrobcu má nová Mazda3 najvyššiu úroveň sofistikovanosti vo svojom segmente.
Nová Mazda3 ponúka vysokú kvalitu, štýl, výkon a dynamiku, práve to, čo zákazník najviac preferuje. Mazda3 ponúkne - uvádza sa v tlačovej správe - vyššiu hodnotu a menej zbytočností. Už predchádzajúci model získal celý rad významných ocenení a za prvých päť rokov výroby sa ho vo svete predalo 1,8 milióna kusov. Každý tretí predaný automobil značky Mazda bol z modelového radu Mazda3. Ešte prednedávnom bol tento model označený za najspoľahlivejší kompaktný sedan, aký bol za danú cenu na trhu.
V Los Angeles predstavený sedan Mazda3 je v špecifikácii pre americký trh. Jeho pohon bude obstarávať jeden z dvoch zážihových motorov. Základným je dvojliter s výkonom 148 koní, väčší bude mať objem 2,5 litra a dosiahne najvyšší výkon 167 koní. K nim sa bude dodávať 5- a 6stupňová manuálna prevodovka, ale aj elektronicky riadená 5stupňová automatická prevodovka Sport-AT s možnosťou manuálneho radenia. Nová Mazda3 so skvele prepracovanou aerodynamikou bude mať veľmi nízky koeficient cx iba 0,29.
Po štvordverovom sedane bude druhou verziou Mazdy3 päťdverový hatchback. Predstaví sa začiatkom decembra v talianskej Bologni. Nový model Mazdy3 sa dostane v Európe i u nás do predaja vo verzii sedan i hatchback v prvej polovici roku 2009.
Autor: J. Goldberger