Mazda3: premiéra v Los Angeles

Utorok, 25 november 2008

Jedným z mimoriadne očakávaných modelov tohtoročného autosalónu v Los Angeles bola nová Mazda3. Aj tento model bol vyvíjaný v zmysle filozofie Zoom-Zoom spoločnosti Mazda, ktorá pojednáva o vývoji automobilov, kde riadenie je zábava a zároveň sú šetrné k životnému prostrediu.

Mazda3 Mazda3

Mazda3 prichádza v úplne prepracovanej podobe sedanu novej generácie. Má nový atraktívnejší vzhľad, dynamickejší dizajn karosérie, sľubuje väčší zážitok z jazdy, obsahuje progresívne ekologické a bezpečnostné prvky a má vyššiu úroveň štandardného a voliteľného vybavenia. A podľa výrobcu má nová Mazda3 najvyššiu úroveň sofistikovanosti vo svojom segmente.

Nová Mazda3 ponúka vysokú kvalitu, štýl, výkon a dynamiku, práve to, čo zákazník najviac preferuje. Mazda3 ponúkne - uvádza sa v tlačovej správe - vyššiu hodnotu a menej zbytočností. Už predchádzajúci model získal celý rad významných ocenení a za prvých päť rokov výroby sa ho vo svete predalo 1,8 milióna kusov. Každý tretí predaný automobil značky Mazda bol z modelového radu Mazda3. Ešte prednedávnom bol tento model označený za najspoľahlivejší kompaktný sedan, aký bol za danú cenu na trhu.

V Los Angeles predstavený sedan Mazda3 je v špecifikácii pre americký trh. Jeho pohon bude obstarávať jeden z dvoch zážihových motorov. Základným je dvojliter s výkonom 148 koní, väčší bude mať objem 2,5 litra a dosiahne najvyšší výkon 167 koní. K nim sa bude dodávať 5- a 6stupňová manuálna prevodovka, ale aj elektronicky riadená 5stupňová automatická prevodovka Sport-AT s možnosťou manuálneho radenia. Nová Mazda3 so skvele prepracovanou aerodynamikou bude mať veľmi nízky koeficient cx iba 0,29.

Po štvordverovom sedane bude druhou verziou Mazdy3 päťdverový hatchback. Predstaví sa začiatkom decembra v talianskej Bologni. Nový model Mazdy3 sa dostane v Európe i u nás do predaja vo verzii sedan i hatchback v prvej polovici roku 2009.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.