Mazda predstaví Kamazai

Streda, 16 júl 2008

O novom koncepte automobilky Mazda, ktorý sa chystá predstaviť na medzinárodnom autosalóne v Moskve koncom tohto augusta, sme informovali len prednedávnom. Teraz je už známy názov nového konceptu i vieme aj ako vyzerá.

Mazda Kamazai

Ide o budúci športový crossover koncept Mazda Kamazai. Kamazai po japonsky znamená niečo ako "krútiaci sa vietor" a vyjadruje dizajn, ktorý ponúka svaly, ale zároveň aj ladný pohyb. Koncept je založený na dlhodobej vízii automobilky Mazda zameranej na vývoj nových technológií a na programe udržateľného Zoom-Zoom. Mazda sa snaží dodávať zákazníkom unikátnu rovnováhu medzi radosťou zo športovej jazdy a zároveň ekologickou a bezpečnou prevádzkou.

Koncept Kamazai pokračuje v rozvíjaní dizajnového smeru Nagare – a to spojením "splývavých" kriviek s aerodynamickými proporciami. Dizajnové linky sú inšpirované vetrom v prírode a evokujú vizuálnu ľahkosť. Výrazná predná mriežka, zdôraznené lemy predných blatníkov a hladká línia strechy kombinovaná s 22palcovými diskami kolies vytvárajú skutočne emotívny obraz.

Kamazai má byť oduševnený automobil, ktorý poskytuje radosť z jazdy v súlade s kompaktnými rozmermi. Mazda Kamazai ponúka pohon 4x4, systém vstrekovania novej generácie a celkom novú prevodovku.

Je aerodynamický s odľahčenou štruktúrou celého skeletu a vylepšenými bezpečnostnými vlastnosťami. V prípade, že by sa koncept dostal do sériovej výroby, išlo by o automobil so skvelou dynamikou jazdy, nízkou spotrebou a extrémne nízkymi emisiami CO2.

Mazda Kamazai je ďalším priekopníckym konceptom dizajnu Mazda. Vytvorili ho špeciálne pre moskovský autosalón. Koncept naznačuje, kadiaľ sa bude Mazda uberať pri tvorbe budúceho možného kompaktného crossoveru.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.