Pondelok, 25 jún 2018
Dvojmiestny japonský roadster Mazda MX-5, ktorý je už od roku 1989 bestsellerom výrobcu, sa dočkal ďalšej modernizácie. Verzia pre japonský trh, model pre rok 2019, má silnejší motor s objemom 2,0 litra, aktualizované bezpečnostné technológie a ďalšie vylepšenia.
Štvrtá generácia roadstera MX-5 sa predstavila na jeseň v roku 2014, na trh prišla v ďalšom roku. Variant RF s pevnou skladacou strechou dorazil na trh v roku 2016. Pomerne skoro od uvedenia sa malý dvojmiestny Japonec bez strechy dočkal prvej modernizácie. Exteriér sa takmer nezmenil, výrazná zmena sa dotkla najmä pohonnej jednotky.
Atmosférický dvojlitrový benzínový štvorvalec 2,0 Skyactiv G-160 dostal novú hlavu valcov, ojnice , upravené piesty a optimalizovaný prívod vzduchu. Zmeny priniesli zvýšenie výkonu zo 118 kW/160k na 135 kW/184k a krútiaceho momentu z 200 Nm na 205 Nm. Najvyššie otáčky sa zvýšili na 7500 za minútu.
Výrobca optimalizoval aj základnú pohonnú jednotku, motor 1,5 Skyactiv-G. Pri tomto agregáte sa hodnota výkonu zvýšila len o 1 kW na 97 kW/132k a najvyšší krútiaci moment má základný model Mazda MX-5 152 Nm.
Obľúbený roadster Mazda MX-5 v modernizovanej podobe by sa neskôr mal dostať aj na európsky trh.
Autor: janGold