Štvrtok, 08 december 2016
Päť rokov je dosť na to, aby model mohol byť obnovený. Túto filozofiu uplatnila japonská automobilka a na autosalóne v americkom Los Angeles, ktorý sa konal v druhej polovici novembra, uviedla druhú generáciu modelu Mazda CX-5.
Predchádzajúcu generáciu modelu CX-5 predstavila Mazda na jeseň roku 2011 na autosalóne vo Frankfurte. Už vtedy v novom dizajnovom štýle Kodo a s modernými technológiami zameranými na úsporu označovanými Skyactiv. V tomto duchu pripravili konštruktéri Mazdy aj druhú generáciu CX-5.
Aj keď za tých päť rokov výroby tento model príliš nezostarol, jeho úspech na svetových trhoch primäl Japoncov postaviť nový, ktorý by sa predával tak dobre ako jeho predchodca. Veď predať v 120 štátoch sveta viac ako 1,4 milióna exemplárov zaväzuje.
Dizajn karosérie novej CX-5 sa príliš nemenil, zmeny sú skôr evolučného ako revolučného rázu. Úspešný model za päť rokov výroby prakticky nezostarol a tak najviac badateľné zmeny sú na zmenenej maske chladiča a hlavných svetlometoch. Dôraz sa kládol aj na nový odtieň červeného laku Soul Red Crystal. V interiéri zas na kvalitné materiály a komfortný priestor pre cestujúcich. Vodiča poteší najnovší multimediálny systém so 7palcovým farebným dotykovým displejom a ostatnýchz cestujúcich na prianie dodávaný audio systém značky Bose.
Nový crossover nie trpaslík, ale ani obor. Jeho celková dĺžka 4545 mm, šírka 1840 mm a výška 1690 mm (rázvor náprav 2700 mm) poskytne dostatok priestoru pre piatich cestujúcich a priestranný batožinový priestor s objemom 505 litrov pre ich cestovné potreby.
Na výber budú dva benzínové motory Skyactiv-B so zdvihovým objemom 2,0 a 2,5 litra a turbodiesel Skyactiv-D s objemom 2,2 litra. Spolupracovať budú so šesťstupňovými a automatickými prevodovkami. V ponuke okrem pohonu o predných kolies bude aj vyhotovenie i-Activ AWD pre honom všetkých kolies. Zapôsobiť na vodiča a presvedčiť ho o jazdných vlastnostiach má tuhý skelet karosérie, predná náprava typu MacPherson a viacprvková zadná náprava.
Autor: J. Goldberger