Utorok, 13 október 2009
Keď Mazda na jeseň v roku 2007 uviedla v Európe svoj crossover CX-7, pod kapotou ponúkala len benzínový 2,3litrový preplňovaný 260 koňový motor. Japonský výrobca však dlho nevydržal s jediným motorom a na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve predstavil Mazdu CX-7 aj s naftovým motorom 2,2 MZR-CD s výkonom 173. Aj keď sa model s naftovým motorom nedostal hneď po svojej premiére do showroomov, v priebehu tohto mesiaca by sa tak malo stať.
K novej pohonnej jednotke pridala Mazda aj mierne modernizovaný zovňajšok. Vpredu je to väčšia päťuholníková maska chladiča s novým dynamickejším a športovejším vzhľadom, ktorá má navyše olemovanie lištou s kovovým vzhľadom. Nové sú aj svetlá do hmly a chrómované ozdoby pozdĺž spodnej časti dverí zvýrazňujú športovú siluetu vozidla. Auto stojí teraz na dizajnovo nových 18palcových alebo 19palcových kolesách z ľahkých zliatin. Vzhľad karosérie môže skrášľovať niektorý zo siedmich voliteľných farieb laku karosérie, z ktorých strieborná Aluminium, modrá Stormy a čierna Sparkling sú úplne nové.
Vylepšený interiér Mazdy CX-7 pôsobí estetickejšie a má aj kvalitnejšie materiály a ladený môže byť do čiernych alebo béžových odtieňov. Zmeny sú aj na palubnej doske, ktorá je teraz v hornej časti mierne zakrivená. V jej stredovej časti je displej nového informačného systému a stredová konzola môže byť lemovaná lištami s kovovým alebo čiernym vzhľadom. Nové prístroje majú modré podsvietenie a biele ukazovatele. Nový je aj volant a lakťové opierky vpredu i vzadu s mäkkým obložením. Novinkou pre vyššie výbavy je parkovacia kamera s farebným 4,1palcovým displejom a kompaktný navigačný systém. Komfort zvyšujú aj elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s pamäťou pre tri nastavenia).
Novou pohonnou jednotkou je 2,2litrový preplňovaný vznetový motor MZR-CD so vstrekovaním common-rail a systémom SCR na čistenie spalín, ktorý na báze močoviny výrazne znižuje emisie NOx. Maximálny výkon 173 koní dosahuje pri 3500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 400 Nm už od 2000 otáčok. Motor spotrebuje v priemere 7,5 litra nafty na 100 kilometrov a z jeho výfukových rúr odchádza do ovzdušia len 199 gramov CO2, čím spĺňa emisnú normu Euro V. S novým turbodieselom zvláda faceliftovaná Mazda CX-7 akceleráciu na stovku za 11,3 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 200 km/h.
Autor: J. GoldbergerFoto: Mazda