Lexus chystá nový systém pohonu

Piatok, 28 máj 2021

Vyšším výkonom a lepšou jazdnou dynamikou sa budú vyznačovať budúce modely značky Lexus s novým systémom pohonu Direct4.Už ukázal prvé detaily a technické údaje nového pohonu 4x4, ktorým budú vybavené elektrické, ale aj hybridné autá tejto japonskej značky.

1-lexus-prototypes

Systém Direct4 Wheel Drive Force Control umožňuje ovplyvňovať pohyb vozidla nezávislým riadením krútiaceho momentu, ktorý prichádza na každé zo štyroch kolies. Použitím podobných riešení chce automobilka využiť vynikajúcu odozvu elektromotorov na zvýšenie jazdnej dynamiky pri zachovaní komfortu a úrovne riadenia aké má mať prémiová trieda.

Lexus predstavil fungovanie systému v maskovanom prototype elektrického SUV. Neprezradil, aký model auta sa skrýval pod kamuflážou. Vie sa len, že auto bolo vybavené samostatnými elektromotormi nad nápravami, oba s výkonom 150 kW (204 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm.

Výhody nového pohonu budú môcť využívať aj zákazníci, ktorí si kúpia niektorý z pripravovaných hybridov Lexusu. Japonci predstavili fungovanie systému v ďalšom maskovanom aute. Išlo o hybridný sedan, pravdepodobne model ES. Automobil bol vybavený spaľovacím motorom s výkonom 177 koní a krútiacim momentom 220 Nm a dvomi elektromotormi. Oba s výkonom 109 kW, ale rozličným krútiacim momentom - predný s 330 Nm a zadný 240 Nm.

Systém Direct4 ponúka dva režimy pohonu 4x4. V prvom prípade krútiaci moment ide na obe nápravy v rovnakom pomere 50:50, v druhom prípade sa prenáša v pomere 80 % na zadné kolesá a 20 % na predné, vďaka čomu sa z auta stáva vozidlo s takmer zadným pohonom. Kombinácia troch motorov predznamenáva aj vysokú dynamiku, aj keď Lexus zatiaľ neposkytol žiadne údaje o celkovom výkone systému.

Tajomstvom hybridu so systémom Direct4 je tzv. E-náprava, ktorá spája diferenciál a elektromotor do jednej jednotky, a tá potom priamo poháňa kolesá tejto nápravy. Toto riešenie nevyžaduje použitie prídavného hriadeľa, ktorý prenáša krútiaci moment zo spaľovacieho motora. K elektrickej jednotke stačí iba priviesť energiu. Lexus podobné usporiadanie využíva aj pri pohone E-Four vo svojich hybridných SUV. Použitie sedanu ako vývojového vozidla naznačuje, že bude k dispozícii vo viacerých modeloch.

1-lexus-prototypes 2-lexus-prototypes
Autor: J. Goldberger, Zdroj: Lexus
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.