Sobota, 16 máj 2009
V pôvodnej koncepcii koncern Volkswagen pridelil španielskemu Seatu výrobu automobilov dostupnej športovej značky. Jedným z najnovších modelov je Leon Cupra. Po facelifte sériového modelu, ktorý len prednedávnom obohatil aj náš trh, predstavuje sa teraz aj najostrejšia verzia tohto hatchbacku nižšej strednej triedy.
Novinka má premiéru v týchto dňoch na autosalóne v Barcelone (od 9. do 17. mája), podobne ako menší ostrý model Ibiza FR. Pripomeňme, že pretekárska verzia Leonu Cupra získala v minulom roku titul majstra sveta WTCC tak v kategórii jednotlivcov ako aj značiek a sériový model by na tieto úspechy rád nadviazal. Pod kapotou má Leon Cupra benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 240 koní pri 5700 otáčkach a krútiaci moment 330 Nm od 2200 do 5500 otáčok.
Nový Leon Cupra podobne ako bežný Leon má zmeny na exteriéri i v interiéri. Nové sú oba nárazníky, maska chladiča má na rozdiel od predchodcu vzor včelieho plastu a pod ňou tri nové vstupy pre vzduch a nápis Cupra. Väčšie s novým dizajnom sú vonkajšie spätné zrkadlá, aj u nového modelu ako u predchodcu majú čiernu farbu. Interiér zdobia dekoratívne prvky z hliníka – nájdeme ho napríklad na volante, ale z hliníka sú aj ovládacie pedále. Sedadlá, ktoré môžu byť na prianie kožené alebo prešívané bielou niťou, majú výrazne športové tvarovanie a opatrené sú logami Cupra.
Rovnako ako predchádzajúca verzia aj nový Leon Cupra má pod kapotou už spomínaný motor 2,0 TSI/240k. Dosahuje s ním maximálnu rýchlosť 247 km/h, zrýchlenie z 0-100 km/h trvá len 6,4 sekundy a kilometer s pevným štartom zvládne za 26,4 sekundy. Priemerná kombinovaná spotreba paliva je 8,3 litra na 100 km.
Nový Leon Cupra má v štandardnej výbave systémy ako ABS a TCS, ESP s EBA, XDS, kontrolku zmenu tlaku v pneumatikách, osem airbagov, automatickú klimatizáciu, predné hmlovky s natáčacou funkciou, palubný počítač, tempomat, športové odpruženie a rádio s CD + MP3 s ôsmimi reproduktormi + Aux-in a mnohé ďalšie.
Autor: J. GoldbergerFoto: Seat