Kawasaki predstavil elektrický motocykel

Štvrtok, 14 november 2019

Výstava EICMA v Miláne je v každoročnú jeseň veľkolepým stretnutím motocyklového sveta. Všetci poprední motocykloví výrobcovia z našej planéty tu predstavujú svoje novinky, tento rok pre sezónu 2020.

Kawasaki-elektrik

Okrem šiestich nových strojov pre modelový rok 2020 predstavila v Miláne spoločnosť Kawasaki koncept elektrického motocykla (EV). Doterajší výskum bol založený na stroji strednej veľkosti s lepšími jazdnými vlastnosťami ako majú súčasné stroje EV na trhu. Koncept EV testovali na vlastnej dráhe Autopolis v južnom Japonsku a v meste v reálnom prostredí.

V Kawasaki sa zamerali na jazdu počas testovania na cestách s použitím zdroja elektrickej energie, ktorý umožňuje vysokú úroveň flexibility v dodávaní krútiaceho momentu a výkonu so schopnosťou radenia prevodov. Výsledkom je stroj, ktorý dáva dobrý pocit pre jazdca.

Kompaktný elektrický motocykel približnej veľkosti ako je Ninja 650, využíva známe odpruženie a brzdy cestných motocyklov Kawasaki so strednou hmotnosťou a rovnakú technológiu podvozku, ako sa používa na mnohých strojoch radu Ninja a Z.

Jadrom vozidla s hmotnosťou 219 kg je akumulátor, ktorý je možné nabíjať pomocou rýchleho nabíjacieho systému CHAdeMo alebo pomocou bežného domáceho napájania 100 - 240 V.

Výsledkom vývoja je EV motocykel s dojazdom približne 100 km s vlastnosťami bežného stroja, ako je spojka a štvorstupňová prevodovka. Dá sa očakávať, že vozidlo bude atraktívne pre aktuálny profil majiteľa Kawasaki a bude spĺňať filozofiu Kawasaki Rideology.

Prezident spoločnosti Kawasaki Yuji Horiuchi v Miláne povedal, že Kawasaki zatiaľ neplánuje zaradiť koncept elektrického motocykla do svojho produktového portfólia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kawasaki
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.