Utorok, 12 august 2014
Pred pár dňami sprístupnil Hyundai prvé nákresy dizajnu malého hatchbacku i20 druhej generácie a dnes už máme aj snímky sériového modelu, ktorý sa naživo predstaví začiatkom októbra na autosalóne v Paríži. Na prvých snímkach sprístupňuje teraz kórejská automobilka exteriér nového modelu.
Hyundai i20 je jedným z najpredávanejších modelov kórejskej značky. Od roku 2002, kedy sa i20 súčasnej generácia vyrába, sa ho predalo viac ako 1 milión exemplárov. Aj tento nový model má osloviť širokú skupinu európskych zákazníkov. Bude za to vďačiť novému dizajnérskemu smeru "fluidic sculpture", v štýle ktorého sa nesú všetky nové modely Hyundai.
Tvary i celkový dizajn tohto nového modelu navrhlo európske centrum značky, ktoré má sídlo v nemeckom Rüsselsheime. Už na prvých snímkach vidieť čistú a jednoduchú architektúru karosérie. Nový i20 má upútať najmä najväčším vnútorným priestorom v segmente malých automobilov, širokou škálou komfortných prvkov a prvkov high-tech, ale aj výrazným sofistikovaným dizajnom. Tiež panoramatickým strešným oknom, prvým vo svojej kategórii.
Prednej časti nového modelu dominuje šesťuholníková maska chladiča a výrazné hlavné svetlomety, ktoré sú pod kapotou akoby navzájom spojené úzkou linkou. Pre denné svietenie používajú techniku LED. Novinkou sú lesklou čierne zadné C-stĺpiky, ktoré majú za cieľ auto opticky predĺžiť. Nové výrazne širšie sú zadné koncové svetlá, ktoré zasahujú do zadných piatych dverí a ani im nechýba technológia LED svietenia.
Nový i20 bude od predchodcu o málo väčší: má rázvor náprav 2570 mm, čo je v porovnaní so súčasnou generáciou viac o 45 mm. Narástla aj jeho dĺžka zo súčasných 3995 mm na 4035 mm. Väčší je aj batožinový priestor, keď súčasný má 295 litrov a nový bude mať objem 320 litrov. Efektívne usporiadanie komponentov pohonu a podvozka umožnilo vytvoriť kabínu s priestorom pre päť dospelých osôb.
Pocit veľkosti vnútorného priestoru predovšetkým v prednej časti kabíny umocňuje panoramatické strešné okno, jedinečné v tejto triede automobilov. Dá sa vyklopiť alebo úplne otvoriť, vďaka čomu je v kabíne ďaleko viac svetla i čerstvého vzduchu. Ku komfortným prvkom patrí integrovaná cúvacia kamera a vnútorné osvetlenie kabíny z LED diód.
O ponuke motorov pre nový i20 Hyundai zatiaľ nehovorí. Predpokladá sa však, že základom motorizácie by mohli byť súčasné benzínové štvorvalce s objemom 1,2 a 1,4 litra s výkonmi 86 a 100 koní a naftový trojvalec s objemom 1,1 a výkonom 90 koní.
Svetovú premiéru bude mať Hyundai i20 na parížskom autosalóne, ktorý otvorí svoje brány pre novinárov a odbornú verejnosť 2. októbra tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai