Streda, 07 september 2011
Hyundai zverejnil prvú fotografiu novej generácie modelu i30 pred jeho svetovou premiérou, ktorá bude už o týždeň na frankfurtskom autosalóne. Aj tentoraz ide o automobil s karosériou typu hatchback nižšej strednej triedy. Druhá generácie modelu i30 prichádza po štyroch rokoch od uvedenia pôvodného modelu, ktorý sa vyrába v českých Nošoviciach.
Prvý model značky Hyundai s písmenom "i" zaviedol nové označovanie a zároveň odštartoval novú éru značky Hyundai v Európe. Hyundai i30 prvej generácie bol prvým modelom kórejskej značky navrhnutým a skonštruovaným v Európe. Tiež prvým modelom značky Hyundai vyrobeným v Českej republike a prvým modelom značky, ktorý získal najvyššie ohodnotenie piatimi hviezdičkami v teste Euro NCAP.
Na trh uviedli i30 v júli 2007 a hneď od začiatku sa veľmi dobre predával. Jeho predaj kulminoval v roku 2010 s počtom 115 tisíc predaných kusov, čo je najvyšší ročný predaj modelu Hyundai v Európe. Od uvedenia na trh do konca júna tohto roka sa v Európe predalo vyše 350 tisíc exemplárov i30.
Nová generácia modelu i30, navrhnutá a skonštruovaná v technickom a vývojovom centre Hyundai Motor Europe v Rüsselsheime pod vedení jeho šéfa Thomasa Bürkleho prináša ďalšiu evolúciu jedinečných výrazových prostriedkov fluidného dizajnu. Túto dizajnovú líniu naznačovala už prvá generácia i30, naplno sa však prejavila teraz pri novom modeli, ktorý má mnoho spoločného s väčším i40.
Nový i30 sa dá jasne identifikovať vďaka typickej tvári automobilov Hyundai s charakteristickou šesťuholníkovou maskou chladiča a dizajnom predných reflektorov s dennými svetlami z LED, ktoré pripomínajú šperky. Svetlá majú hranatý tvar s mäkko zapracovanými priehlbinami, čo vozidlu dodáva výraznú osobnosť a nádych luxusu.
"V bočnom profile novej generácie modelu i30 vynikajú výrazné charakterové línie, ktoré sa tiahnu cez predné a zadné výrezy blatníkov až po zadné skupinové svetlá. Mäkké nižšie charakterové línie sa zdvíhajú nad prahmi karosérie vytvárajúc hru svetla a tieňa – základný prvok dizajnu fluidic sculpture," – hodnotí dizajn nového modelu šéfdizajnér Thomas Bürkle.
Nový i30 bol navrhnutý tak, aby sa zaradil medzi popredné vozidlá segmentu C a pripojil sa k novému modelu i40 ako symbolu kvality značky Hyundai. Má k tomu prispieť aj komplexná starostlivosť o zákazníkov "Päť rokov záruky a výhod", ktorá bude významným elementom pri diferenciácii novej generácie modelu i30 v silne obsadenej kompaktnej triede.
Päť rokov záruky poskytuje Hyundai bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, k tomu päťročnú cestnú asistenčnú službu a päť rokov zvýhodnených prehliadok technického stavu vozidla.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai