Streda, 21 december 2011
Hyundai už teraz myslí na Ženevu, kde v marci budúceho roku predvedie vo svetovej premiére svoj nový koncept i-oniq. Náhľad na nový koncept i-oniq ukazuje, kam bude smerovať ďalší vývoj dizajnového jazyka značky – fluidic sculpture (fluidický dizajn).
Aj keď väčšina automobiliek odhaľuje svoje nové modely smerujúce na januárový americký autosalón v Detroite, kórejský Hyundai upiera pozornosť trošku viac dopredu, do Ženevy. Koncept i-oniq ako budúci európsky model predstaví začiatkom marca práve vo Švajčiarsku.
Nový koncept nazvaný i-oniq navrhli v európskom vývojovom centre automobilky Hyundai v Rüsselsheime v Nemecku. Európsky šéfdizajnér značky Hyundai Thomas Bürkle charakterizuje koncept i-oniq takto: "Dve silné klenuté krivky definujú siluetu konceptu i-oniq a vytvárajú hravý kontrast medzi ostrými charakterovými líniami a jemnými, ale svalnatými prvkami."
Základné črty ukazuje nákres, ktorý automobilka rozposlala médiám na uverejnenie. Z neho sa nedá vyčítať, či ide o kupé alebo športový trojdverový hatchback. Že by profil konceptu a pomaly klesajúca línia strechy naznačovala pokračovanie v tom, čo začali Genesis a Veloster a mohlo by ísť o ešte ostrejší športiak, čo by naznačovala agresívne pôsobiaca predná časť i celkový profil a línie nového konceptu?
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai