Piatok, 10 august 2012
Hyundai získal v Nemecku ocenenia za dizajn v druhom ročníku nezávislej súťaže automobilového dizajnu Automotive Brand Contest, ktorú organizuje Nemecká rada pre dizajn. Hyundai i30 novej generácie za Najlepší interiér a Najlepší exteriér a koncept Hyundai i-oniq ako Najlepšia štúdia.
Obidva ocenené modely sú dielom európskeho dizajnového tímu Hyundai, ktorý pôsobí pri Hyundai Motor Europe Technical Centre v nemeckom Rüsselsheime. Ceny pre i30 novej generácie vypovedajú o úsilí značky Hyundai navrhovať produkty príťažlivé pre európskych zákazníkov.
Exteriér navrhnutý v duchu novej filozofie kórejskej automobilky fluidic sculpture vyvoláva dojem dynamiky aj keď je vozidlo stojí a zaujme aj svojim sebavedomým vzhľadom. Interiér nového modelu predstavuje oproti modelu prvej generácie výrazný krok vpred a do kabíny vnáša nové kvalitnejšie materiály.
Štúdia Hyundai i-oniq po prvý raz predstavená v marci tohto roku na ženevskom autosalóne prezentuje nové technológie a dizajnové prvky, ktoré naznačujú smerovanie značky. Charakterizujú ju elegantné línie a nové povrchy v exteriéri i interiéri, ako aj futuristický dizajn interiéru kombinujúci layout kabíny koncentrovaný na vodiča s vysokou mierou komfortu pre ostatných členov posádky vozidla.
"Ocenenie od Nemeckej rady pre dizajn je ďalším dôkazom úspešnej premeny dizajnu značky Hyundai. Nový dizajn dodáva našim produktom emocionálnu príťažlivosť. Model i30 novej generácie je najlepším príkladom nášho úsilia vyvíjať automobily zodpovedajúce požiadavkám európskych zákazníkov," povedal Allan Rushforth z Hyundai Motor Europe.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai a autor