Pondelok, 08 marec 2010
Ak zvažujete kúpu stredne veľkého SUV a nemá byť z prémiového radu, potom môžete siahnuť po novom iX35 so znakom Hyundai. Má výhodu v tom, že nemusíte príliš hlboko načrieť do peňaženky alebo brať si príliš vysoký úver, pokiaľ nemáte hotovosť 560 313 korún. V prepočte je to 18 599 eur, za ktoré si môžete kúpiť model so zážihovým dvojlitrovým 163 koňovým motorom a pohonom predných kolies vo výbave Classic. Verzia s pohonom 4x4 s rovnakým motorom a v rovnakej výbave, ale s pohonom všetkých kolies vyjde na 20 999 eur.
Model ix35 je prvý Hyundai vyrobený na Slovensku. Je pokračovaním štúdie ix-onic, ktorú kórejský výrobca predstavil pred rokom na autosalóne v Ženeve. Model iX35 vyvinulo vývojové centrum v nemeckom Rüsselsheime a je určený pre európskych zákazníkov. Svojim dizajnom sa zásadne líši od predchodcu Tucson, skôr pripomína štýl, ktorým sa vydal hatchback Hyundai i30. Nový iX35 narástol do dĺžky a šírky, oproti predchodcovi je však nižší, úrovňou kvality však išiel hore. Vyrába sa od 15. januára v závode Kia v Tepličke pri Žiline a v týchto dňoch sa už prvé kusy nachádzajú v predajných priestoroch dílerov.
Na slovenský trh sa iX35 dodáva v štyroch stupňoch výbavy. Základný má označenie Classic, vyššie tri Comfort, Style a Premium. Classic a Comfort sú s pohonom predných kolies, Comfort môže byť aj 4x4, zvyšné dva stupne Style a Premium výlučne len s pohonom všetkých kolies.
Už Classic ponúka napríklad 16palcové kolesá z ľahkých zliatin s pneumatikami 215/70 R16, šesť airbagov, systémy ABS, ESP a CTS, proti prevráteniu, asistent rozjazdu do kopca a kontrolovaný zjazd z kopca, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu) a vonkajších spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s CD a MP3 prehrávačom a ovládaním na volante a ďalšie.
Spočiatku sa iX35 bude dodávať s jedným benzínovým štvorvalcovým motorom 2,0 MPI/163 k a turbodieselom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách – so 136 a 184 koňovými motormi. Neskôr ich doplní ďalší turbodiesel s nižším objemom 1,7 litra a výkonom 115 koní. Koncom tohto roku pribudne aj benzínový štvorvalec 1,6 GDi. K benzínovým motorom sa viažu 5stupňové manuálne a k naftovým 6stupňové manuálne prevodovky. Silnejší benzínový dvojliter a výkonnejší turbodiesel môžu mať za príplatok šesťstupňový automat.
Hyundai iX35 by rád skomplikoval situáciu svojim najväčším konkurentom, ktorými sú predovšetkým Nissan Qashqai, Škoda Yeti, VW Tiguan alebo Ford Kuga. Pre každý z vymenovaných bude iX35 veľmi vážnym a dôstojným súperom. Konkurovať im bude moderným dizajnom, ale aj kvalitným interiérom a vnútorným priestorom. Veď iX35 nie je žiadne malé auto. Je až o 10 centrimetrov väčší na dĺžku ako Qashqai, ale menší ako Kuga, takže miesta je v ňom toľko ako vo väčšom SUV, takže sa môže pasovať aj za rodinný automobil.
Na Hyundai iX35 dáva výrobca päťročnú záruku bez obmedzenia kilometrov.
Autor: J. GoldbergerFoto: autor