Štvrtok, 19 december 2013
Dva a pol mesiaca pred autosalónom v Ženeve sa dozvedáme od juhokórejskej automobilky prvé informácie o štúdii, ktorú tu predstaví pod menom Intrado. Štúdiou chce Hyundai demonštrovať svoj príspevok k inováciám v automobilovom priemysle a naznačuje smer jej budúceho vývoja.
Koncepčné Intrado je ďalšou štúdiou automobilky Hyundai (po sedane Genesis novej generácie), ktorá využíva nový dizajnový jazyk Fluidic Sculpture 2.0. Jej ľahká štruktúra využíva najmodernejšie materiály, novú konštrukciu a pohon vodíkovými palivovými článkami. Štúdiu navrhli a vytvorili v európskom výskumnom a vývojovom centre Hyundai Motor v nemeckom Rüsselsheime a je deviatym konceptom Hyundaia navrhnutým v Európe.
Meno štúdie Intrado je odvodené od označenia spodnej zaklenutej časti krídla lietadla, ktorá vytvára aerodynamický vztlak a umožňuje let. Aj niektoré technické aspekty štúdie Intrado sú inšpirované leteckým priemyslom. Napríklad využívanie vyspelých materiálov, eliminácia zbytočných hmôt, zameranosť konštrukcie výlučne na účel a pohonné ústrojenstvo s vysokou účinnosťou.
Karoséria štúdie Intrado je vyrobená z kombinácie moderných materiálov, ktoré sú pospájané s využitím revolučnej techniky a ktorá má potenciál zmeniť spôsob konštrukcie automobilov v budúcnosti. Štúdia využíva elektrický pohon na vodíkové palivové článkov novej generácie, ktoré sú ľahšie a menšie ako tie, ktoré používa súčasný systém poháňajúci aktuálny sériovo vyrábaný Hyundai ix35 Fuel Cell.
Crossover ix 35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), s ktorým vie vyvinúť najvyššiu rýchlosť 160 km/h a dokáže prejsť 594 km. Toľko vydrží vodík, ktorý je vo dvoch palivových nádržiach umiestnených v priestore zadnej nápravy. Majú kapacitu 5,6 kilogramu a ich naplnenie zaberie len niekoľko minút.
Hyundai Intrado podľa prezidenta a CDO Hyundai Motor Group Petra Schreyera zviditeľňuje budúcnosť motorizmu založenú na účinnosti a slobode, ktoré sú spojené s lietaním. Povedal, že verí na silu mobility, ktorá vytvára emocionálne a fyzické väzby a s týmto automobilom pomôže opäť nájsť radosť z objavovania.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai