Streda, 30 október 2013
Hyundai vypustil do sveta dve skice pripravovanej novej luxusnej limuzíny Genesis, ktorú by automobilka mala už čoskoro predstaviť. Mohlo by sa tak stať na autosalóne v Los Angeles v závere novembra, alebo na januárovom Detroite. Na domáci kórejský trh má nový model prísť totiž už koncom tohto roku a na ostatné exportné trhy niekedy v budúcom roku.
Nový Genesis má namierené medzi prémiové modely. Vychádza zo štúdie HCD-14, čo je klasický sedan a sériová luxusná limuzína ním s veľkou pravdepodobnosťou aj zostane. Nový Genesis bude s pohonom zadných kolies a v kórejskej automobilke sú presvedčení, že tento model môže značne a priaznivo ovplyvniť pozíciu automobilky na svetových trhoch.
Projekt modelu vyššej strednej triedy odštartoval Hyundai s cieľom vyvinúť limuzínu prémiovej kategórie s pohonom zadných kolies svetovej úrovne. Jej vývoj trval štyri roky a vyžiadal si investície vo výške 500 miliárd juhokórejských wonov, čo je približne 340 miliónov eur.
Hlavnými prednosťami nového modelu má byť charakteristický dizajn premium, vynikajúci podvozok, jazdný komfort a hlučnosť na úrovni európskych modelov tejto kategórie, najvyššia možná bezpečnosť a inovatívne prvky, ktoré zvyšujú pohodlie posádky.
Dizajn nového Genesisu vychádza z filozofie štylistického jazyka Fluidic Sculpture 2.0 značky Hyundai, pri ktorom tvorcovia uprednostňujú "jednoduchý a harmonický tvar s vycibrenými fluidickými elementmi". Na prednej časti karosérie upúta mohutne pôsobiaca šesťuholníková maska chladiča, inde triezve a moderné línie, ako aj výrazné a pôsobivé farby a materiály v kombinácii s ušľachtilým vypracovaním. Nový model má napriek veľkým rozmerom športový šmrnc.
Veľký dôraz kládli návrhári na bezpečnosť, takže Genesis novej generácie bude mať výrazne vyššiu mieru pasívnej bezpečnosti, hlavne vďaka vylepšenej štruktúre skeletu karosérie a použitiu vyššieho podielu ultravysokopevnostnej ocele. Bezpečnosť posádky zvyšujú nové napínače bezpečnostných pásov a systém Pre-Safe, ktorý v nebezpečnej situácii v predstihu napne bezpečnostné pásy.
S prepracovaným podvozkom spolu s aplikáciami vyspelých technológií má Genesis novej generácie špičkové jazdné vlastnosti a komfort pruženia. Výrazne zvýšená priečna tuhosť prednej a zadnej nápravy spolu s optimálnym rozložením hmotnosti na nápravy vytvárajú dobre naladený podvozok. Použitím moderných elektronických systémov, ako Advanced Traction Cornering Control (ATCC), sa zvýšila tiež stabilita pri jazde v zákrutách.
Po prvý raz má Genesis aj elektrický posilňovač riadenia R-MDPS s variabilným prevodom, ktorý zabezpečuje lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach a bezprostrednejšie reakcie riadenia pri malej a strednej rýchlosti. Podobne po prvý raz bude mať Genesis aj verziu s vlastným systémom pohonu všetkých kolies HTRAC. Ten elektronicky reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou podľa jazdných podmienok a výrazne tak zvýši stabilitu na šmykľavom povrchu a pri jazde v zákrutách. Umožní tiež vodičovi nastaviť si rozličné jazdné nastavenia.
Hyundai zatiaľ neprezradil rozmery nového modelu ani pohonné jednotky. To všetko bude zrejme známe až po premiére Genesisu možno už onedlho v Los Angeles alebo až začiatkom budúceho roku v Detroite.
Autor: J. GoldbergerFoto: Hyundai