Piatok, 29 apríl 2011
Sedan strednej triedy Suzuki Kizashi s hybridným pohonom EcoCharge bude mať až o štvrtinu nižšiu spotrebu oproti klasickému, výlučne benzínovému pohonu, pričom si zachová rovnakú dynamiku jazdy.
Koncept Suzuki Kizashi EcoCharge sa v premiére predstavil na tohtoročnom aprílovom autosalóne v americkom New Yorku. Poháňa ho benzínový radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1998 cm³, má výkon 144 koní a najvyšší krútiaci moment 173 Nm. Jeho výkon sa spája s moderným elektromotorom s výkonom 15 kW, takže celkový výkon sústavy je 165 koní.
Elektromotor pri rekuperácii počas brzdenia funguje ako generátor. Napojený je na lithium-ionovú batériu s napätím 115 voltov. Vozidlo má 6stupňovú automatickú prevodovku a systém stop/start, ktorá vypína motor počas státia a odpája prísun paliva pri spomaľovaní. Kizashi EcoCharge je vybavený pneumatikami s nízkym valivým odporom.
Hybridný Kizashi dostal biely perleťový lak s jemne modrým odleskom. Oproti modelu Kizashi Sport, ktorý sa už dodáva aj na Slovensko napriek tomu, že prioritne bol vyvinutý pre americký trh, má Kizashi EcoCharge navyše okrem iného LED hmlové svetlomety integrované do prednej masky. Interiér Kizashi EcoCharge využíva moderné materiály, ktoré majú ekologické spracovanie.
Autor: J. GoldbergerFoto: Suzuki