Sobota, 19 november 2016
Honda prichádza s modelom Rebel, ktorý je predstaviteľom klasického a ľahko ovládateľného motocykla s atraktívnym vzhľadom pripomínajúcim štýl retro. Má šancu ponúknuť svojmu majiteľovi príjemnú spoločnosť na cestách a množstvo zážitkov a dobrodružstiev z jazdy. Aj priestor na ďalšie individuálne úpravy.
Z vlastníctva modelu Rebel sa budú tešiť tak mladí vo veku okolo 20 rokov, ale aj staršia generácia vrátane seniorov, pre ktorých je pokojná jazda tým najlepším relaxom, všetci tí, čo sa v novom Rebeli zžijú s vlastnou identitou. Vyhovujú ich životnému štýlu, zároveň však ponúkajú pre nich ďalší potenciál.
Projekt novej Hondy Rebel viedol Keita Mikura. Jeho tím vytvoril custom, motocykel s klasickým vzhľadom, z ktorého zároveň dýcha moderný, progresívny a osobitý štýl. Dostupný pre širší okruh záujemcov, ľahko použiteľný a ľahko ovládateľný.
Všetko s novým Rebelom sa začalo v Severnej Amerike, kde sa tamojší konštruktéri Hondy snažili pripraviť pre mladšiu generácie niečo iné, ako tradičné cruisery. Vznikol tak motocykel s radovým dvojvalcovým motorom s objemom 471 cm3, ktorý sa vyznačuje silným záberom v nízkych otáčkach a hladkým lineárnym prísunom výkonu.
Rebel je štíhly stroj s nízko umiestneným sedadlom a preto sa ľahko ovláda aj pri nízkych rýchlostiach. Pozícia jazdca je vzpriamená, uvoľnená a neutrálna, takže v jazde ho neunavuje.
Rúrkový oceľový rám modelu Rebel je celkom nový a dodáva obnaženej zadnej časti v "bobber" štýle svieže a moderné línie. Pre stroj je typické maximálne využitie čiernej farby s minimom laku. Vďaka úzkym pneumatikám a štíhlej siluete so strmo sa zvažujúcou 11,2-litrovou palivovou nádržou a hrubším riadidlám má jazdec pevný posed a môže ľahko ovládať stroj. Motocykel možno veľmi ľahko upraviť z jednomiestneho na dvojmiestny.
Všetko, čo môže byť na Rebeli čierne, je čierne. Tým sú zdôraznené plynulé línie modelu Rebel a je zvýraznené aj jeho skromné lakovanie. Vysoko na prednej časti sa nachádza sugestívny kruhový svetlomet so sklenenou šošovkou s priemerom 135 mm upevnený na nosníku z hliníkovej zliatiny.
Rýchlomer má kompaktný číselník s priemerom 100 mm s negatívnym LCD displejom a modrým podsvietením. Vyznačuje sa nielen atraktívnym vzhľadom, ale aj dobrou funkčnosťou.
Sedačku a stúpačky spolujazdca je možné ľahko demontovať. Pre model Rebel bude k dispozícii široká ponuka príslušenstva na mieru, ktorá zahŕňa rúrkový zadný nosič, tašky, štítok a 12V zástrčku.
Kvapalinou chladený radový dvojvalec s objemom 471 cm3 prevzal Rebel zo športového modelu CBR 500R. Vzhľadom na spôsob použitia došlo zmenou máp v systéme vstrekovania paliva k posunu charakteru motora od výkonu vo vysokých otáčkach k zvýšeniu krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.
Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy.
Základné technické údaje
Motor | Radový dvojvalec DOHC, kvap. chlad. |
Zdvihový objem (cm3) | 471 |
Počet ventilov na valec | 2 |
Vŕtanie/zdvih (mm) | 67 x 66.8 |
Kompresný pomer | 10.7 |
Maximálny výkon (kW/k/ot) | 33,5/45/8500 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot) | 44,6 |
Olejová náplň (l) | 3,2 |
Objem palivovej nádrže () | 11,2 |
Spotreba paliva (l/100 km) | 3,85 |
Štartovanie | Elektrické |
Prevodovka | 6stupňová |
Sekundárny prevod | Reťaz |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 2188/820/1094 |
Rázvor kolies (mm) | 1488 |
Výška sedadla (mm) | 690 |
Svetlá výška (mm) | 136 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 190 |
Pruženie vpredu | Teleskopická 41mm |
Pruženie vzadu | Showa, pro-link |
Pneumatiky vpredu/vzadu | 130/90 R16/150/80 R 16 |
Brzdy | ABS, dvojkanálové |
cena?